Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.
Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.
Yeni 4 silindirliler, enine ve yenilikçi.
1983 yılında BMW, ilk 4 silindirli modelleri olan K serisini yarattı. Bu serinin kalbinde, boylamasına ve yatay olarak yerleştirilen “Kompakt Çekiş Sistemi” yer alıyordu. Yalnızca 20 yıl sonra Intermot 2004'te BMW, enine yerleştirilmiş ilk 4 silindirli motorun kullanıldığı K 1200 S'i sundu. 167 bg çıkış gücü, BMW Motorrad için tümüyle yeni bir güç boyutuna geçiş anlamına geliyordu. 81,3 kg'lık ağırlığıyla (debriyaj ve şanzıman dâhil) ve ileriye doğru 55 derece eğimiyle motor oldukça etkileyiciydi. Silindir kafasının geometrisi ve supap iticileri kullanılan supap kontrol sistemi, Formula 1 teknolojisinden alındı.
Seri üretim bir motosiklette ilk kez olmak üzere, şasi elektronik olarak ayarlanabiliyor ve devrim niteliğindeki “Duolever” ön tekerlek kontrolü için ilk kez kullanılıyordu.
K 1200 S'in pazardaki başarısından sonra, 2005 yılında K 1200 R sunuldu. O zamanlar dünyanın en güçlü çıplak motosikletiydi ve aynı zamanda BMW PowerCup için temel model oldu. BMW modelleri arasında “Gran Turismo“ olan K 1200 GT, 2006'da sunuldu. O zamana kadarki en güçlü BMW serilerini tamamlayan yeni bir teknolojik donanıma sahipti.
Yeni tek silindirli motosikletler.
Yeni tek silindirli motosikletler.
F 650 GS ve F 650 Dakar modelleri ile BMW, 2000 yılında enduro konseptini tek silindirli modellere başarıyla aktardı. Richard Sainct'in 1999 ve 2000 yıllarında Dakar rallisinde elde ettiği zaferler daha da fazla medya ilgisi yarattı. Arka tekerleğin dişli kayışla tahrik aldığı ilk BMW olan F 650 CS ile BMW, bir “street carver“ yarattı. BMW daha sonra Intermot 2006'da, yeni bir tek silindirli motosiklet yorumu olan G serisini sundu; XMoto, XChallenge ve XCountry, temelde daha genç bir müşteri kitlesine yönelik olarak, tavizsiz bir tasarım ve çevik sürüş dinamikleri sundu.
S 1000 RR müşterilerin kalbinde yer ediniyor.
2009 yeni geliştirilen süper spor motosikletin, yeni bir dönemin müjdecisi S 1000 RR modelinin piyasaya sunulmasıyla başladı. BMW ortağı Alpha Racing ile işbirliği içinde superbike dünya şampiyonasına katıldı. Daha ilk sezonda takım, kazandığı bir dizi ilk on içerisindeki dereceyle hayranlarının kalplerini kazandı.
Yarış gücü, alüminyum şasi, radyal frenler, süper yarış tipi kuyruk yukarıda burun aşağıda tasarım, keskin renkler ve elektronik yardımcı sürüş sistemlerinin kombinasyonu hiçbir şüpheye yer bırakmayan bir superbike ortaya çıkardı. "RR" kısaltması yarış pistlerinin sade prensiplerini yansıtıyordu.
Ancak seri üretim modeli olarak S 1000 RR aynı zamanda yarışçı kökenlerine de sadıktı. Yarış pistlerinde kazanılan deneyim seri üretim RR'ın sürekli gelişimine yansıtıldı ve iki yönde de derin bir bilgi alışverişi mevcuttu.
2000'LERİN MOTOSİKLETLERİ
2000: F 650 GS.
2000: F 650 GS.
F 650'nin varisi büyük kardeşi R 1150 GS'ye benziyordu ve dijital motor elektroniği ve düzenlenmiş katalitik konvertöre sahip ilk tek silindirli motosikletti. Özel bir ABS sistemi bu tek silindirli motosiklet düşünülerek geliştirildi ve isteğe bağlı bir özellik olarak sunuldu.
2001: F 650 CS.
2001: F 650 CS.
F 650 CS tekli salıncak kolu, kayış tahriki ve yeni bir saklama konsepti içeriyordu. Scarver (street ve carving sözcüklerinin birleşimi), F 650 GS modelinin ayarlanabilir, kolay kavranan debriyajına sahipti, modifiye edilen düğme ve araç üstü şarj soketi standarttı.
2002: K 1200 GT.
2002: K 1200 GT.
K 1200 LT ve K 1200 RS arasında K Serisine bir ek olarak tasarlanan K 1200 GT, maksimum çeviklik ve iyi bir touring performansı ile dinamik bir gücü bir araya getirmeyi hedefleyen bir motosikletti. "GT" kısaltması Gran Turismo'yu ifade ediyordu ve seviyeli bir sportif karakterin yanı sıra sürücü ve yolcu için yüksek seviyede touring konforu ile eş anlamlıydı.
2003: R 1200 GS.
Kaynak: BMW Group Archive; Fotoğraf: BMW Basın görseli
2003: R 1200 GS.
Ekim 2003'te yeni R 1200 GS modelinin tanıtımıyla birlikte BMW Motorrad 30 yıllık GS başarı hikayesini yeni bir döneme taşıdı. Çok daha dinamik bir motor ve 15 bg daha fazla güç ile ağırlık açısından 30 kilogramdan daha hafif bu motosiklet çok popüler ve çok yönlü Adventure motosikletlerinin yeni standartlarını belirledi. Bu yeni bir boxer motor neslinin ilk motosikletiydi ve yeni R 1200 GS Adventure ile 2005'te kardeş modeller oldular. Bu ikonik motosiklet dünyada satış listelerinde tırmanışa geçti. Bu inanılmaz başarı hikayesi 2013'te R 1200 GS'in hava/sıvı soğutmalı yeni neslinin tanıtılmasıyla devam etti.
2004: K 1200 S.
Kaynak: BMW Group Archive.
2004: K 1200 S.
K 1200 S her zaman mobil ve kontrol edilebilir performansı ve sportif karakteriyle ikna ediyor.
YILDÖNÜMÜ ÖZEL
2006: G 650 X-Modelleri.
Kaynak: BMW Group Archive.
2006: G 650 X-Modelleri.
Tek silindirli BMW yeni G 650 X modelleriyle 2006'da da büyümeyi sürdürdü. Bu modeller ateşleme sistemi çelik bir şasiye yerleştirilen iyi bilinen ve sağlam 650 cc tek silindirli motordan güç alırken tasarım ile şasi ve jantlar açısından değişiklik gösteriyordu. G 650 XMoto en dinamik motosiklet olurken, gerçek anlamda çevik Super-Moto tarzı kullanım sayesinde sürücüleri heyecanlandırdı. Kardeşleri G 650 X Country ve XChallenge ise off-road sürüşü veya şehir içi gezintiler sırasında daha fazla eğlence sunuyordu.
2006: F 800 ST.
2006: F 800 ST.
FS 800 S modeliyle büyük oranda benzer tasarıma sahip F 800 ST tam bir kaplamaya, touring için daha yüksek gidonlara ve daha yüksek cam panele ve bagaj köprüsüne sahipti.
2006: F 800 S.
2006: F 800 S.
BMW Motorrad, F 800 S modelini F 800 serisindeki ilk motosiklet olarak tanıttı. Bu hafif köprülü şasi, tek salıncak kolu ve kayış tahrikli bir spor motosikletti.
2008: S 1000 RR.
2008: S 1000 RR.
Bin yılın superbike modeli. S 1000 RR: Alüminyum şasi, radyal frenler, kuyruk yukarıda burun aşağıda tasarım ve yardımcı elektronik sürücü sistemlerinin kombinasyonu motosiklete saf bir yarış gücü verdi.
2008: F 800 GS.
2008: F 800 GS.
F 800 GS, F 800 S modelinin touring enduro modeliydi ve off-road özelliklerini kusursuz bir yol kullanımıyla bir araya getirdi.
2009: F 800 R.
2009: F 800 R.
Kusursuz iki silindirli roadster, saf motosiklet keyfini, olağanüstü günlük kullanımla bir araya getiren bir naked motosiklet.
DİĞER YILLAR
- 1930'lar
- 1940'lar
- 1950'ler
- 1960'lar
- 1970'ler
- 1980'ler
- 1990'lar
- 2000'ler
Rekorlar ve yarışlar.
1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.
Öncü ruh ile yola devam.
Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.
Yeniden zirvede.
1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.
Gelişme.
1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.
Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.
Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.
Yeni teknoloji, yeni segment.
Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.
Öncü, trend belirleyici.
Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.
Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.
Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.