Yeni teknoloji, yeni segment.

BMW Motorrad yeniliğe yön vermeyi sürdürüyor.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

ABS'ye sahip ilk motosikletler.

ABS'ye sahip ilk motosikletler.

Paralever tahrik milindeki rahatsız edici tepkisel kuvvetlerin azaltılmasını sağlıyor. Bu büyük oranda hızlanma ve hız kesme sırasında motosikletin arkasının yükselmesini ve alçalmasını önlüyor. 1988 ilkbaharında BMW, motosikletler için bir elektronik hidrolik Kilitlenmeyi Önleyici Sistemi (ABS) piyasaya sunan ilk üreticiydi. Bunların da ötesinde, K 1 modeli IFMA '88'de öne çıktı. Bu dijital motor elektroniği ve avangart bir tasarıma sahip dünyanın ilk motosikletiydi.

+ Devamını okuyun

Yeni segment: Seyahat amaçlı Enduro.

BMW'nin arazi yarışlarına girişinden sonra, başarılı arazi motosikleti, BMW R 80 G/S adı altında seri olarak üretilen bir Enduro olarak değiştirilmiş bir formda, 1980 yazında pazara sunuldu. "Gelände" (= arazi) anlamına gelen G'yi ve "Strasse" (= yol) anlamına gelen S'yi kendisine model ismi olarak seçen BMW, bugüne kadarki motosiklet dünyasında önemli bir kategori olan seyahat amaçlı büyük ve konforlu Enduro motosiklet segmentini meydana getirdi. Dünyanın ilk tek taraflı salıncak kollu modeli, arka tekerleğin tek bir tarafa monte edildiği BMW monolever heyecan yarattı.

+ Devamını okuyun

1981: BMW R 80 G/S geldi, sürüldü ve fethetti.

1981: BMW R 80 G/S geldi, sürüldü ve fethetti.

Seksenlerin başlarında, BMW, "boxer" modelini çöle gönderdi. Seyahat becerileri nedeniyle "Afrikalı" olarak adlandırılan Fransız Hubert Auriol ile birlikte BMW, dünyanın en zorlu rallisini kazandı. Auriol, 1983 yılında başarısını tekrarlarken, 1984 ve 1985 yıllarında bu kez de Belçikalı Gaston Rahier, BMW kullanan şampiyonlar listesine adını yazdırmayı başardı.

+ Devamını okuyun

K1'in geliştirilmesi.

BMW geliştirme mühendisi Josef Fritzenwenger'in boylamasına sıralı bir motoru yatay olarak yerleştirme düşüncesi, 1983'te seri üretime geçirildi. Böylece K serisi doğdu, denenmiş ve test edilmiş iki silindirli boxer motorun yanında yerini aldı. Makine kusursuz aerodinamik özelliklere uygun şekilde üretildi. K 100 RS temel alınarak üretilen K1 yeni dört supaplı motor, bir paralever kolu ve hafif üç kollu jantlara sahipti. Yüksek hızlarda yeterli dengeyi sağlamak üzere K1'in şasisi takviye edildi ve tekerlek aralığı 50 mm artırılarak gerçek güç sağlandı.

+ Devamını okuyun

1980'LERİN MOTOSİKLETLERİ

1980: R 80 G/S.

1980: R 80 G/S.

BMW, R 80 G/S modeliyle BMW Enduro motosikletinin ilk üretim versiyonunu tanıttı. Bu silindir kapasitesi açısından bu serideki dünyanın en büyük modeli olmasının yanı sıra arka tekerleği kontrol etmek üzere salıncak kolu kullanılan dünyanın ilk motosikletiydi.

+ Devamını okuyun

1983: K 100.

1983: K 100.

K 100'ün karakteristik özelliği boylamasına, yatay silindir düzenine sahip ve flanşa montajlı şanzımana su soğutmalı sıralı motordu. K serisindeki tüm modeller gibi K 100 de perfore borulardan üretilen modern köprülü şasi ve bir monolever arka tekerlek koluna sahipti. Boxer motorlarda olduğu gibi krank mili boylamasına konumdaydı.

+ Devamını okuyun

1985: K75.

1985: K75.

K 75, K serisinin giriş seviyesindeki modeliydi. Bu motosiklet bir dizi farklı versiyonda sunuluyordu ve 75 bg gücündeki güvenilir üç silindirli motoruyla devlet kurumları arasında son derece popülerdi. 

+ Devamını okuyun

1987: R 80 GS.

Kaynak: BMW Group Archive; Fotoğraf: BMW Werkfoto.

1987: R 80 GS.

Teknik açıdan R 100 GS modeliyle aynı olan küçük GS tork takviyeli paralever kolu, tel jantlar ve 24 litre yakıt deposuna sahipti.

+ Devamını okuyun

1987: R 100 GS.

1987: R 100 GS.

BMW boxer ürün yelpazesindeki yeni üst düzey model olarak R 100 GS Enduro gelişmiş bir şasiye ve daha büyük karbüratörler ve yeni egzoz sistemi sayesinde daha yüksek torka erişen güçlü bir 980 cc motora sahipti. İlk defa olmak üzere arka tekerlek, tahrik milinin düzeltici torkunu dengeleyen çift mafsallı kola sahip bir paralever tarafından kontrol ediliyordu. Bir diğer öne çıkan teknik özellik de tubeless lastiklerin kullanılmasını sağlayan tel jantlardı.

+ Devamını okuyun

1989: K 1.

1989: K 1.

K1 temel olarak şirketin profilini zenginleştirmek ve yeni teknolojiyi göstermek üzere tasarlandı. Dört supap teknolojisini ve dijital motor elektroniği, paralever arka tekerlek kolunu ve dört pistonlu fren kaliperlerini kullanıyordu. Ön tekerleğin giydirmesi aerodinamik olarak iyileştirilmiş kaplamaya entegre edilmişti.

+ Devamını okuyun

DİĞER YILLAR

1930'lar

Rekorlar ve yarışlar.

1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.

1940'lar

Öncü ruh ile yola devam.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

1950'ler

Yeniden zirvede.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.

1960'lar

Gelişme.

1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.

1970'ler

Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

1980'ler

Yeni teknoloji, yeni segment.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

1990'lar

Öncü, trend belirleyici.

Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.

2000'ler

Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.

Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.

GÜNCEL MODELLER

Uygun motosiklet seçenekleri.

spinner