Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Aerodinamik özellikler yeni bir model sınıfına yön veriyor.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

Rüzgar tünelinde doğdu: R 100 RS.

Rüzgar tünelinde doğdu: R 100 RS.

R 100 RS, BMW Motorrad'ın standart tam aerodinamik kaplamalı olarak rüzgar tünelinde geliştirdiği ilk seri üretim motosiklet oldu. Aerodinamik ilkelere uymanın yanı sıra geliştiricilerin aklındaki öncelikli düşünce sürücüyü rüzgardan ve kötü hava koşullarından korumak oldu. Buna ek olarak R 100 RS, 1 litre silindir kapasitesine sahip ilk BMW motosikletiydi. 200 km/sa'lik azami hızıyla motosiklet hız açısından da lider konuma geçti, ancak rakip motosikletlerin aksine sürücü aerodinamik kaplamanın ardında dik konumda oturabiliyordu. Bu şekilde, BMW spor gezinti motosikleti sınıfını yarattı.

+ Devamını okuyun

1970'LERİN MOTOSİKLETLERİ

1973: R 90 S.

1973: R 90 S.

R 90, S 750 cc'nin üzerinde bir silindir kapasitesine sahip ve 200 km/sa azami hıza ulaşan ilk BMW modeliydi ve sahip olduğu çift disk fren güvenilir bir frenleme sağladı. Standart kokpit giydirmesi ve kompleks iki renkli gövde rengiyle R 90 S 1970'lerin tasarım klasiği olarak görüldü. 

+ Devamını okuyun

1976: R 100 RS.

Kaynak: BMW Group Archive; Fotoğraf: BMW Werkfoto.

1976: R 100 RS.

R 100 RS, BMW Motorrad'ın standart tam aerodinamik kaplamalı olarak rüzgar tünelinde geliştirdiği dünyanın ilk seri üretim motosikletiydi. Bu, motosiklet üretiminde yeni bir çağın habercisi oldu.

+ Devamını okuyun

1977: R 100 RT.

1977: R 100 RT.

Konforu artırmak amacıyla üretilen aerodinamik kaplama sayesinde, sportif R 100 RS modelinden bir uzun mesafe gezinti motosikleti geliştirildi. RT harfleri hala BMW'nin gezinti motorları ürün yelpazesi ile eş anlamlıdır.

+ Devamını okuyun

1978: R 45.

1978: R 45.

R 45 tanınmış BMW motosiklet sürüş keyfini daha uygun maliyetli giriş sınıfına getirdi. Yeni sürücülerin ve motosiklet sürmeye geri dönenlerin BMW'nin tipik boxer motoru ve mil tahriki gibi özelliklerinden uzak kalmaması sağlandı.

+ Devamını okuyun

1978: R 65.

1978: R 65.

"Küçük" R 45 modeli çoğunlukla ihraç piyasası göz önünde bulundurularak üretilen orta seviye 650 cc'lik model için bir temel oluşturdu. Bunu kısa süre sonra kokpit kaplamaları küçültülen R 65 LS modeli izledi.

+ Devamını okuyun

DİĞER YILLAR

1930'lar

Rekorlar ve yarışlar.

1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.

1940'lar

Öncü ruh ile yola devam.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

1950'ler

Yeniden zirvede.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.

1960'lar

Gelişme.

1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.

1970'ler

Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

1980'ler

Yeni teknoloji, yeni segment.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

1990'lar

Öncü, trend belirleyici.

Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.

2000'ler

Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.

Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.

GÜNCEL MODELLER

Uygun motosiklet seçenekleri.

spinner