Öncü ruh ile yola devam.

Üretim R 24 ile yeniden başladı.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

BMW zor günlerle mücadele ediyor.

BMW zor günlerle mücadele ediyor.

40'ların başlarında savaş nedeniyle Eisenach'a taşınan tüm motosiklet üretim tesisleri ve tasarım dokümantasyonu, artık Münih'te BMW için erişilemez hale gelmişti. Münih, Berlin ve Eisenach'daki üretim tesislerinin sökülmesi, savaştan sonra BMW için sonun geldiğini göstermekteydi. Amerikan ordusu için yapılan onarım çalışmaları ve günlük kullanım için farklı malzemelerin üretimi, 1948 sonunda motosiklet üretimine yeniden başlayana kadar şirketin ayakta kalmasını sağladı.

+ Devamını okuyun

R 24 ile yeni bir başlangıç.

Savaş sonrası ilk BMW motosikleti, savaş öncesi bir motosiklet temel alınarak Münih'te üretildi. Yeni başlangıç birçok zorluk içeriyordu ancak başka şirketlerden ödünç alınan üretim makineleriyle bir ölçüde destek sağlandı. Aynı zamanda Müttefiklerden lisans almak da gerekliydi; başta alınan lisans, yalnızca 250 cc ile sınırlandırılmış tek silindirli motosikletlerin üretilmesine izin veriyordu. Tasarım planları yaz mevsiminde hazır durumdaydı, ancak ilk BMW R 24'ün teslimatı 1948 yılbaşının hemen öncesinde gerçekleşti. Sonraki yıl, 12 bg motosikletten 10.000 adet kadar üretildi, bir yıl sonra bu rakam 17.000'e çıktı.

+ Devamını okuyun

BMW R24: 247 ccm, 12 BG.

BMW R24: 247 ccm, 12 BG.

Eski R 23'ün yürüyen aksamı artık santrifüjlü şekilde yönetilen ateşleme sistemiyle modern hale getirilen tek silindirli bir motor ve ayrı başlıklara mont edilen salıncak desteklerine sahipti. Diğer yenilikler ise aynı zamanda cırcırlı ayak kontrolüne sahip dört ileri şanzıman ve Amal versiyonu yerine kullanılan Bing karbüratördü. R 24 ile BMW reklamı iyi yapılan bir geri dönüş yaşadı. İlk müşterilerinden biri Federal Başkan Theodor Heuss'ın refakat ekibi oldu.

+ Devamını okuyun

1940'LARIN MOTOSİKLETLERİ

1941: R 75.

1941: R 75.

Askeri kullanıma uygun olarak, sepetli arazi tipi şeklinde tasarlanan R 75 yeni geliştirilmiş bir OVH motora (üstten valfli), düşük redüksiyon oranına sahip bir vites kutusuna ve geri vitese sahipti. Motosiklet; diferansiyel kilitli sepet tekerleği tahrikine, cıvatayla tutturulmuş boru tipi şasiye ve arka tekerlekte hidrolik frene sahipti. Bu yalnızca askeri kullanım için üretilen tek BMW motosikletiydi.

+ Devamını okuyun

1948: R 24.

1948: R 24.

Eski R 23'ün yürüyen aksamı artık santrifüjlü şekilde yönetilen ateşleme sistemiyle modern hale getirilen tek silindirli bir motor ve ayrı başlıklara mont edilen salıncak desteklerine sahipti. Diğer yenilikler ise aynı zamanda cırcırlı ayak kontrolüne sahip dört ileri şanzıman ve Amal versiyonu yerine kullanılan Bing karbüratördü.

+ Devamını okuyun

DİĞER YILLAR

1930'lar

Rekorlar ve yarışlar.

1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.

1940'lar

Öncü ruh ile yola devam.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

1950'ler

Yeniden zirvede.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.

1960'lar

Gelişme.

1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.

1970'ler

Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

1980'ler

Yeni teknoloji, yeni segment.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

1990'lar

Öncü, trend belirleyici.

Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.

2000'ler

Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.

Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.

GÜNCEL MODELLER

Uygun motosiklet seçenekleri.

spinner