Rekorlar ve yarışlar ile daha fazla rekor hakkında.
1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.
1936 - 37 model BMW R 5, Rudolf Schleicher tarafından hazırlanan tamamen yeni bir tasarım oldu. 24 bg motor gücü ve 500 cc hacmiyle ve elverişli ağırlığı sayesinde, o zamanların en sportif motosikletlerinden biri haline geldi. BMW R 5, tünel gövde ve iki eksantrikli motor, pedal ile vites değiştirilen bir şanzıman, kusursuz çizilmiş ve elektrikle kaynaklanmış koni biçimli oval borulardan oluşan bir şasi, teleskopik çatalda ayarlanabilir sönümleme özelliği ve o zamana kadar yaygın olarak kullanılan basamak plakaları yerine ayak dayamalara sahipti.
İlk hidrolik teleskopik çatal.
R 12 ve R 17 ile birlikte BMW, tüm dünyada, mevcut yaprak yaylı çatalın yerine hidrolik sönümlemeli teleskopik ön çatal kullanan ilk motosiklet üreticisi oldu. Bugün hemen hemen tüm motosikletlerde kullanılan 1935 tarihli bu prensip, daha önce yarışlarda başarıyla kullanıldı; yenilikçi teknoloji, arazi yarışlarında, dağ ve pist yarışlarında ve özellikle de Ernst Hennes'in dünya rekoru denemelerinde kesin sınavını verdi.
İki tekerlek üzerindeki en hızlı adam.
İki tekerlek üzerindeki en hızlı adam.
Ernst Henne, 108 bg motor gücüne sahip en son 500 cc'lik kompresörlü motosikletle Frankfurt-Darmstadt otobanı üzerinde yeni bir dünya hız rekoru girişiminde bulundu. Motosiklete tümüyle kaplama yapılmış ve gerekli geliştirmeleri elde etmek için aerodinamik fikirler uygulanmıştı. Sonuç nefes kesici oldu; Ernst Henne, 279,5 km/sa hızla, iki tekerlek üzerinde dünyanın en hızlı adamı oldu. 28 Kasım 1937 tarihli bu dünya rekoru, 14 yıl boyunca kırılamadı.
Schorsch Meier, "demir adam"
Schorsch Meier, "demir adam"
65 bg BMW kompresörlü motosiklet ile Avrupa'nın yarış pistlerinde büyük bir patırtı koparttı. Sonuçlar ortadaydı; 1938'deki ilk sezonunda, BMW fabrikasının sürücüsü Georg Meier Avrupa Şampiyonası'nı kazandı. 1939'da, zamanın yeni haftalık dergilerinde zaten "demir adam Meier" olarak nitelendirilen Georg "Schorsch" Meier, daha da büyük uluslararası manşetlere konu oldu; Man Adası'nda düzenlenen efsanevi "Senior Tourist Trophy" yarışını yabancı bir motosikletle kazanan ve İngiliz olmayan ilk yarışçı oldu ve bu BMW için bir zafer daha anlamına geldi.
1930'LARIN MOTOSİKLETLERİ
1931: R 2.
1931: R 2.
R 2, preslenmiş çelik şasinin daha hafif bir tipine sahip lisanssız 200 cc sınıfı için yeni bir tek silindirli motora sahip oldu. İlk kez arka tekerlekte kampanalı fren kullanıldı.
1932: R 4.
1932: R 4.
R 4, güçlendirilmiş R 2 yürüyen aksamı ile daha yüksek hacimli, tek silindirli bir modeldi ve hem devlet daireleri tarafından hem de arazi spor modeli olarak kullanılmak üzere tasarlandı. Sağa yatkın krank mili, gücü doğrudan arka tekerleğe aktarıyordu.
1935: R 12.
1935: R 12.
R 12, hidrolik sönümlemeli teleskopik ön çatalın bir motosiklette kullanıldığı ilk model oldu. Bu özellik, önceki düz yaylı salıncakla kıyaslandığında konfor ve sürüş kolaylığı açısından önemli bir gelişme yarattı. Hiçbir değişiklik yapılmadan üretilmiş çelik şasi, bir SUM ya da iki Amal karbüratörle sunulan düz başlı bir motora sahipti. Boxer modelleri için yeni olan özellikler ise, dört ileri vites ve önceki Kardan frenler yerine arkada kampanalı frenlerin kullanılmasıydı.
1935: R 17.
1935: R 17.
Spor modeli: Güçlü OHV (üstten valfli) motora sahip R 17. Bu özellik motorun saatte 140 km gibi inanılmaz bir azami hıza ulaşmasını mümkün kıldı.
1936: R 5.
1936: R 5.
R5, tünel gövde ve iki eksantrikli motor, pedalla kontrol edilen şanzıman, oval borular şeklinde eksiz olarak çekilmiş koni biçimli borulardan oluşan şasi, teleskopik çatalda ayarlanabilir sönümleme özelliği ve basamak plakaları yerine ayak dayamaları ile Rudolf Schleicher tarafından baştan ayağa yeniden tasarlandı.
1938: R 51.
Kaynak: BMW Group Archive; Fotoğraf: BMW Werkfoto.
1938: R 51.
Yeni boru tipindeki şasi, düz arka tekerlek süspansiyonunun eklenmesiyle önemli ölçüde geliştirildi. Tasarımcı Alexander von Falkenhausen'in Altı Gün Yarışına başarılı şekilde dahil olması, teknik açıdan etkileyici bu yeniliğin değerinden şüphe edenleri ikna etti.
1938: R 66.
1938: R 66.
Yeni boru tipindeki şasi, düz arka tekerlek süspansiyonunun eklenmesiyle önemli ölçüde geliştirildi. Yeni üst model R 66'da 30 bg gücünde 600 cc OHV motor kullanılarak, 145 km/sa'lik inanılmaz bir hıza ulaşıldı.
DİĞER YILLAR
- 1930'lar
- 1940'lar
- 1950'ler
- 1960'lar
- 1970'ler
- 1980'ler
- 1990'lar
- 2000'ler
Rekorlar ve yarışlar.
1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.
Öncü ruh ile yola devam.
Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.
Yeniden zirvede.
1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.
Gelişme.
1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.
Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.
Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.
Yeni teknoloji, yeni segment.
Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.
Öncü, trend belirleyici.
Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.
Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.
Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.