Ortak tarihe sığan sayısız öykü

BMW motosikletlerinin geçmişini kökten şekillendiren insanlar her zaman standartların ötesine geçmiştir. Her şey 28 Eylül 1923'te Almanya Otomobil Fuarı’nda sergilenen ilk BMW motosikletini tasarlayan Baş Tasarımcı Max Friz ile başladı. Alışılmış olana baş kaldıran diğer tasarımcılar, yarışçılar ve öncüler Friz’i izledi. 1924 yılında Rudolf Schleicher ilk BMW Motorrad spor modeli BMW R 37'nin motorunun geliştirilmesinde öncü rolü üstlendi. 1937'de Ernst Jakob Henne 279,503 km/sa hıza ulaşarak tamamen panellerle kaplanmış BMW 500 Kompressor modeliyle kara hız rekorunu kırdı. 1939'da Georg "Schorsch" Meier bir BMW Kompressor ile Man Adasında gerçekleştirilen Senior TT yarışını kazanan İngiliz uyruklu olmayan ilk kişi oldu. Bugün bile BMW Motorrad çalışanları ileriyi düşünerek, örneğin yeni tahrik sistemlerini temel alan yeni araç konseptleri geliştiriyor.

+ Devamını okuyun

Bir resimle 100 yıl

Bir sanat eseriyle 100 yıl; bu motif BMW Motorrad'ın yüz yıla yayılan tarihini canlı ve görsel olarak öne çıkarıyor. Hangi kilometre taşlarını görebiliyorsunuz? Boxer motor, Paris-Dakar şampiyonluk pozu, fiyonklu yıl dönümü modeli, Berlin'deki BMW Group fabrikası ve daha fazlası.

+ Devamını okuyun
“ 

Öykümüz sizin öykünüzle tamamlanıyor x 100 yıl

 ”

Max Friz
1917'den itibaren Baş Tasarımcı

Max Friz 1917 yılından itibaren BMW'de Baş Tasarımcı oldu ve tüm dikkatini en büyük tutkusuna, motosiklet geliştirmeye yönlendirdi. Yalnızca dört hafta içerisinde kağıt üzerinde eksiksiz bir tasarım yaratmıştı. Onun vizyonu olan BMW R 32, Eylül 2023'te Alman Otomobil Fuarı’nda sergilenecek ve sonrasında ise tarihin bir parçası haline gelecek. 

Hans A. Muth –
1971'den itibaren Baş Tasarımcı

Hans A. Muth ilk kez 1971 yılında BMW Motorrad'da tasarımcı oldu. 1973'te ilk BMW Motorrad superbike motosikletiyle yolda hız yapma tutkusunu gerçekleştirdi. R 90 S’in stili görenlerde tutku yarattı. Bunu BMW Motorrad'ın ürün geçmişindeki çeşitli stil ikonları izledi.

Edgar Heinrich –
2012'den itibaren Tasarım Başkan Yardımcısı

Edgar Heinrich 2012 yılında göreve geldiğinden bu yana şirket birçok modelin yanı sıra touring enduro ikonu BMW R 1200 GS ve super sport S 1000 RR modellerini yarattı. Ancak kendisi örneğin avangard bir model olan CE 04 elektrikli scooter veya AMBY 2022 vision gibi vizyoner motosikletlerinin geliştirilmesinin bir parçası olarak elektrikli mobiliteye de odaklanıyor.

Hikayenizi paylaşın

100 yıllık olağanüstü bir yolculuk. Motosikletinizle özel, duygu dolu ya da tamamen çılgınca olarak ifade edeceğiniz sayısız deneyim yaşadığınızdan eminiz. Bizim hikayemizi bu kadar renkli kılan da sizin hikayeleriniz. Çünkü motosikletlerimizle yolculuklara atılan sizlersiniz. Dünyanın her yerinde hayat ve özgürlük sizi nereye götürürse götürsün. En iyi hikayenizi paylaşın ve bu özgürlük hareketinin bir parçası olduğunuzu gösterin. #HikayenizHikayemiziTamamlıyor etiketini kullanarak hikayenizi sosyal medyaya yükleyin ve siz de Geçmiş Panosunda yerinizi alın.

+ Devamını okuyun

Yeni “eski” retro roadster

R 12 nineT

R 12 nineT

Bir efsanenin evrimi. Yeni R 12 nineT, ikonik R nineT retro roadster modelinin devamı niteliğinde. Yeni ergonomik özellikler, daha fazla dinamizm ve daha retro bir görünüm. Gelişirken kendi özünü korumayı da başarıyor. Her zaman olduğu gibi: Saf #RuhunuBesle. Yine de kişiselleştirmeye son derece uygun. Yolda... heyecanı artırma zamanı!

+ Devamını okuyun

Elektrikli sürüşte devrim

BMW CE 02

Bu şık mühendislik ürünüyle şehrin sokaklarında kontrol sizde olsun. Elektrikli BMW CE 02 en dar sokaklarda ve iş çıkışı trafiğinde bile zahmetsiz ve akıcı bir sürüş sunar. Gitmeniz gereken yere ulaşmanın en iyi yolu. Peki CE 02 tam olarak nedir? Elektrikli bir scooter mı? Hayır! Biz ona eParkourer adını veriyoruz çünkü size bir parkur koşucusunun çevikliğini sunuyor. Kendi rotanızı çizin. 

+ Devamını okuyun
CE 02'e git external-link-arrow-slim
spinner