Temeller.

Max Friz R32 modelini tasarlıyor.

Eylül 1923'te Berlin Otomobil Fuarı’nda BMW motosikletlerinin yapımına başlandığı işareti verildi: R 32, Max Friz tarafından geliştirilen ilk motosiklettir. Dünyaca ünlü boxer motor üreticinin temel karakteri olacaktı.

Boxer yatık çift motorun babası.

Boxer yatık çift motorun babası.

BMW Motorrad ilk çıkışını 2 Ocak 1917'de yapıyor: Bu tarihte, 33 yaşındaki mühendis Max Friz BMW'de çalışmaya başladı. Suabiyalı mühendis, Stuttgart'ta önceki patronu Paul Daimler'in yanındaki işinden kısa süre önce ayrılmıştı. Daha sonra görüldüğü üzere, bu, BMW için çok talihli bir gelişme oldu. Çünkü, 28 Haziran 1919 tarihli Versay Anlaşması gereğince uçak ve uçak motorlarının yasaklanmasından sonra, BMW'nin varlığı belirsiz bir hal almıştı. Kısa süre içinde BMW'nin baş tasarımcısı olan Max Friz, tüm dikkatini motosikletlere yöneltti. 1922 yılının Aralık ayında, ilk siparişin verilmesinden henüz 4 hafta bile geçmemişken Friz, ilk BMW motosikleti orijinal boyutuyla çizim tahtasına yerleştirdi. BMW yatık çift "boxer" motorunun tahrik konsepti, yeni tasarımın temelini oluşturuyordu.

+ Devamını okuyun

R 37, yarış kapısını açıyor.

R 37, yarış kapısını açıyor.

BMW boxer konsepti artık, yüksek kaliteli olarak ve BMW'nin motosiklet üretimi için uçak üretiminden uyarladığı sağlam ve güçlü bir teknolojiyle hayata geçirilmişti. BMW boxer kısa süre içinde, malzeme ve teknoloji bakımından zorlu gerekliliklere sahip profesyonel yarışlar için ideal bir temel model haline gelmişti. Şüphesiz, R 32'nin 8 bg'lik standart çıkış gücü de bir şekilde artırılmalıydı. Kendisi de aktif bir motosiklet yarışçısı olan ve 1923'ten beri mühendis olarak BMW'de çalışan Rudolf Schleicher, projenin sorumluluğunu üstlendi. Süspansiyonlu supaplarla hafif alaşım bir silindir kafası bulunan, çelik bir silindir tasarladı. 1925 yılının R 37'si, 500 cc hacmi ve 16 bg motor gücü ile önceki modelin iki katı güce ulaştı. Bu model, BMW yarış motosikletleri için temel oluşturdu ve yalnızca arazi yarışlarında ve yarış pistlerinde değil, tüm motosiklet dünyasında BMW markasını öne plana taşıdı. Tüm bunların sonucunda da, 1924 ile 1929 yılları arasında, 500 cc kategorisindeki tüm Almanya Şampiyonalarını BMW kazandı.

+ Devamını okuyun

Dünyanın en hızlı motosikleti.

Temel tasarımıyla 1929 yılında mutlak hız rekorunu kıran da yine Schleicher'in modeliydi. Motorun kompresör aracılığıyla güçlendirilmesini de içeren birkaç teknik değişikliğin ardından 19 Eylül 1929'da beklenen an sonunda geldi. Ernst Henne, Münih'in kuzeyindeki Ingolstädter Landstrasse'de saatte 216 kilometrelik bir hıza ulaştı ve o zamanki dünya rekorunu 10 km/sa farkla geride bıraktı. İzleyen yıllar boyunca, Henne, bu alanda İtalyan ve İngiliz motosiklet sürücüleriyle çekişerek yeni rekorlara imza attı.

+ Devamını okuyun

1920'LERİN MOTOSİKLETLERİ

1923: R 32.

1923: R 32.

İlk BMW motosikleti daha önce diğer üreticilere tedarik edilen iki silindirli, dört zamanlı boxer motor kullanılarak üretildi. Motor enine yapılandırıldı ve doğrudan bloke edilmiş üç ileri vites takıldı. Aşınmaya ve yıpranmaya elverişli zincir tahriki yerine tahrik gücü bir kardan mili aracılığıyla arka tekerlek üzerindeki yağ dolu konik dişli muhafazasına aktarıldı. Uzunlamasına yivlere sahip silindirler, silindir kapakları ile birlikte tek parça dökümlüydü ve dikey valfler içeriyordu.

+ Devamını okuyun

1925: R 37.

1925: R 37.

R 32'nin düz yaylı ön tekerlek salıncağına, ön ve arka takoz bloğunda kampanalı frenlere sahip, üstünde değişiklik yapılmamış yürüyen aksamı üzerinde artık yeni bir spor motor yer alıyordu. R 37 hareket etmeye hazırdı. Kapalı alüminyum silindir kafasının içinde üstten supaplar içeriyordu, sonuncu özellik standart motosiklet üretiminde dünyada bir ilkti.

+ Devamını okuyun

1925: R 39.

1925: R 39.

İlk BMW tek silindirli motosiklet: R 39. Spor model için tasarlanmış motor, R 32'nin kısaltılmış yürüyen aksamı üzerinde 250 cc'lik silindir hacminden 6,5 bg'lik güç üretiyordu. R 39 eski tip blok fren yerine kardan flanşı üzerinde harici bir kaliper frene sahip ilk motosiklet olurken motor ve silindir tek parça olarak döküldü.

+ Devamını okuyun

1928: R 63.

1928: R 63.

750 cc modeli için, soğutmayı artırmak üzere enine silindirlerle birlikte alışılmış biçimde uzunlamasına yapıda monte edilen R 57 motorun silindir boşluğu 83 mm'ye çıkarıldı. Bu model 24 bg'lik gücü ve 120 km/sa'lik azami hızıyla 1920'lerin sonuna dek en sportif BMW modeli olarak kaldı.

+ Devamını okuyun

1929: R 11.

1929: R 11.

R 11'de, mapalı ve kaynaklanmış boruların yerini preslenmiş çelik profilden şasi ve çatal borular aldı. Özellikle sepetle birlikte kullanılmak üzere tasarlanmış yeni şasinin dengesi olumlu bir etki yarattı. Motosikletler artık daha sağlam hale geldi ve Almanya dışında yaşayanlar arasında motosiklet tasarımında "Alman Ekolü" söylentileri yayılmaya başladı. BMW modellerini özenle geliştirerek R 11 için toplamda beş seri üretti.

+ Devamını okuyun

1929: R 16.

1929: R 16.

Ayrıca, 1930'ların başında, yeni yürüyen aksama iki karbüratör donanımlı spor bir motor eklenerek çıkış gücünün 33 bg'e yükselmesi sağlandı.

+ Devamını okuyun

DİĞER YILLAR

1930'lar

Rekorlar ve yarışlar.

1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.

1940'lar

Öncü ruh ile yola devam.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

1950'ler

Yeniden zirvede.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.

1960'lar

Gelişme.

1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.

1970'ler

Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

1980'ler

Yeni teknoloji, yeni segment.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

1990'lar

Öncü, trend belirleyici.

Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.

2000'ler

Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.

Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.

GÜNCEL MODELLER

Uygun motosiklet seçenekleri.

spinner