Yeniden zirvede.

BMW üst düzey modeller ve efsanevi zaferlerle uluslararası sahneye çıkıyor.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor. 

100 mil yarışçısı.

100 mil yarışçısı.

R 68 ile birlikte, BMW üst düzeyde sportif bir ürün geliştirdi. 160 km/sa standart azami hızıyla, BMW R 68, ellilerin en üst modeli olarak kabul edilmektedir. 100 mil yarışçısı R 68'in Uluslararası Bisiklet ve Motosiklet Fuarı'ndaki (IFMA) tanıtımıyla BMW, en üst sınıf uluslararası motosiklet yapımı alanına geri dönüşünü ilan etti.

+ Devamını okuyun

BMW motor sporlarına hızlı bir giriş yapıyor.

Motor sporları için valflerin dikey şaft aracılığıyla kontrol edildiği, efsanevi BMW RS modelinin küçük bir versiyonu üretildi. Model 200 km/sa'lik inanılmaz bir hıza ulaştı ve Almanya ve ötesinde birçok özel sürücü tarafından sayısız zafer elde edilmesini sağladı. 1954 yılında, BMW, motosiklet ve sepet kombinasyonlarıyla düzenli olarak dünya şampiyonluklarında zafer kazanmaya başladı. Wilhelm Noll ve Fritz Cron RS, sepet kombinasyonuyla dünya şampiyonluğunu kazanan ilk takım oldu. Buna ek olarak Noll, 280 km/sa hıza ulaşarak motosikleti BMW adına başka bir rekor daha kırmak için kullandı. 1956 şampiyonasında kısa bir mesafeyle kaybeden Walter Zeller, ikinci olarak yarış pistinde tek sürücülü BMW ile en iyi dereceyi elde etti.

+ Devamını okuyun

1950'LERİN MOTOSİKLETLERİ

1951: R 51/3.

1951: R 51/3.

Herkesçe tanınan yürüyen aksam artık manyetoyu da tahrik eden merkezi kam miline sahip yeni motorlara sahipti. Dinamo krank milinin uç kısmının önüne yerleştirildi ve iki zincir tahrikli kam mili yerine merkezi bir kam mili kullanıldı.

+ Devamını okuyun

1952: R 68.

1952: R 68.

Yalnızca görsel açıdan farklılık yaratan valf kapakları ve dar çamurluklarıyla yeni spor motor daha büyük valf ve karbüratörlere, farklı bir kam miline, yüksek sıkıştırma oranına ve iğne yataklı külbütör kollarına sahipti. 35 bg gücündeki çıkışı R 68'in 160 km/sa'lik bir azami hıza ulaşmasını sağladı. Bu, BMW R 68'i ilk Alman "100 mil yarışçısı" haline getirdi. 

+ Devamını okuyun

1954: R 25/3.

Kaynak: BMW Group Archive; Fotoğraf: BMW Werkfoto.

1954: R 25/3.

R 25/3 bazı kökten değişiklikler içeriyor. Daha güçlü bir motorun yanı sıra, poyra üzerinde frenler, 18 inç jantlar ve hidrolik olarak sönümlenen teleskopik çatal; konfor, güvenlik ve motosiklet sürmenin keyfini sundu. 47.700 adet satılan R 25/3, 1990'lı yıllara kadar en çok satan BMW Motorrad modeli olarak kaldı.

+ Devamını okuyun

1955: R 50.

1955: R 50.

BMW R 50 tam salıncaklı yürüyen aksama sahip yeni nesil motosikletlerin ilk modeliydi ve arka tekerlek yaylı bağlantılı uzun bir salıncak üzerinde dönüyordu. Ön tekerlek Earles tasarımını temel alan, yine yaylı bağlantılı yatık şekilde yerleştirilmiş bir salıncağa sahipti. Yay bağlantısı kaplini ile sönümleyiciye sahip üçlü milli, dört ileri vitesli şanzımanın ilk kez kullanıldığı yerdi. R 50, 36 bg güç ve 140 km/sa azami hızıyla çok konforlu bir motosiklet olmasının yanı sıra, BMW'nin ünlü güvenilirliği sayesinde Almanya'da ve diğer ülkelerde resmi kurumlarda popüler hale geldi.

+ Devamını okuyun

DİĞER YILLAR

1930'lar

Rekorlar ve yarışlar.

1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.

1940'lar

Öncü ruh ile yola devam.

Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.

1950'ler

Yeniden zirvede.

1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.

1960'lar

Gelişme.

1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.

1970'ler

Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.

Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.

1980'ler

Yeni teknoloji, yeni segment.

Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.

1990'lar

Öncü, trend belirleyici.

Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.

2000'ler

Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.

Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.

GÜNCEL MODELLER

Uygun motosiklet seçenekleri.

spinner