Gelişme.
1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.
Motosiklet bir hobi haline geliyor.
Motosiklet bir hobi haline geliyor.
Motosikletlere yönelik tavır değişti; müşteriler boş vakitlerini değerlendirmeye daha fazla yönelmişlerdi ve motosiklet kullanımı daha zengin kesimlerde de giderek daha popüler hale gelmekteydi. /5 Serisi, yetmişlerin başlarında modern bir motosiklete ilişkin tüm talepleri karşılıyordu.
BMW motosikletler tüm dünyada.
Altmışlarda BMW, 1955 yılında pazara sunulan ve hem tek başlarına hem de sepetli olarak yarış dengesinde yeni standartlar belirleyen tam salıncaklı modellerin iyi yapılandırılmış şasisi üzerine eğildi. 1969'da, model yelpazesini tamamlamak için iki sportif model olan R 50 S ve R 69 S'in üretimine başlandı. Bunların ikincisi, azami 175 km/sa hızıyla en hızlı Alman üretimi motosikletti ve BMW'nin uluslararası alanda en üst sıralara yerleşmesine olanak tanıdı. BMW motosikletleri yalnızca Avrupa yollarına yayılmakla kalmayıp ABD'deki yolları da fethetti. Altmışlarda üretilen motosikletlerin birçoğu ABD'ye gönderildi, ancak diğer kıtalarda da, BMW motosikletleri giderek artan ölçüde yollarda boy göstermeye başladı.
1960'LARIN MOTOSİKLETLERİ
1960: R 69 S.
1960: R 69 S.
Sportif üst model R 69 S pazara sunuldu. 42 bg güç ve 175 km/sa azami hızla Almanya'da ve ötesinde büyük dikkat çekti. R 69 S motorunun krank miline bir sönümleyici monte edildi. Hidrolik direksiyon sönümleyicisi sayesinde iyi bir sürüş kolaylığı elde edildi.
1967: R 69 ABD.
1967: R 69 ABD.
Özellikle Kuzey Amerika pazarını göz önünde bulunduran BMW, 1967'den itibaren teleskopik ön çatallı Boxer modellerinin bir versiyonunu sundu. Bu en önemli yabancı pazarlardan biri olan ABD'de yeni geliştirilen /5 serisinin bekleme süresinin telafi edilmesine yardımcı oldu.
1969: R 50/5.
1969: R 50/5.
/5 serisi arka tekerlek salıncaklı hafif çift beşikli boru tipi şasi ve teleskopik ön çatal, krank mili ve biyel, üç fazlı jeneratör, akü ateşleme, elektrikli marş motoru, vakumla çalışan gaz kelebeğine sahip karbüratör gibi özellikleriyle Boxer modelinin temelden yeniden tasarlanması anlamına geliyordu. Siyah ve beyaza ek olarak gümüş, mavi ve kırmızı gibi diğer renkler ilk kez kullanılıyordu. Giriş seviyesi modeli R 50/5 klasik 500 cc silindir kapasitesine sahip son BMW oldu.
1969: R 60/5.
1969: R 60/5.
R 60 /5 arka tekerlek salıncaklı hafif çift beşikli boru tipi şasi ve teleskopik ön çatal, krank mili ve biyel, üç fazlı jeneratör, akü ateşleme, elektrikli marş motoru, vakumla çalışan gaz kelebeğine sahip karbüratör gibi özellikleriyle boxer modelinin temelden yeniden tasarlanması anlamına geliyordu. Elektrikli marş motoru standart olarak sunuldu. Siyah ve beyaza ek olarak gümüş, mavi ve kırmızı gibi diğer renkler ilk kez kullanılıyordu.
1969: R 75/5.
1969: R 75/5.
/5 model serisinin en üst düzey modeli olan R 75/5, /5 serisinin diğer modelleri ile aynı yürüyen aksamı sunarken, 750 cc'lik kapasitesi sayesinde etkileyici bir 50 bg çıkışa ve 175 km/sa'lik azami hıza sahipti. Bu BMW'nin 1960'ların motosiklet furyasını karşılamaya hazır olduğu anlamına geliyordu.
DİĞER YILLAR
- 1930'lar
- 1940'lar
- 1950'ler
- 1960'lar
- 1970'ler
- 1980'ler
- 1990'lar
- 2000'ler
Rekorlar ve yarışlar.
1930'larda mühendisler performansı geliştirmenin yanı sıra örneğin hidrolik amortisörlü teleskopik çatal ve benzersiz sonuçları ve başarılarıyla şık bir biçimde tasarlanmış OHV Boxer motoru da tanıttı.
Öncü ruh ile yola devam.
Savaşın kargaşasının ardından BMW motosiklet üretimine yeniden başladı. İlk olarak 250 cc ile sınırlı tek silindirli R 24 modelini üretti.
Yeniden zirvede.
1950'ler sportif başarılarla dolu. BMW seri üretim bir makineyle hayranlık uyandıran azami hızlara çıkıyor. Üstelik motosiklet takımının sürücüleri dünya şampiyonu unvanı kazanıyor.
Gelişme.
1945'e kadar uçak motorlarının üretildiği ve daha sonra üretim makinesi tesislerinin kurulduğu Berlin-Spandau'da, BMW motosikletleri yeni yuvalarına kavuştu ve lastiklerine Berlin havası dolduruldu. Motosiklet pazarındaki yeni yüksek talep artışına yanıt vermek isteyen BMW, /5 modelleriyle tamamen yeni olarak geliştirilen bir seri üretti.
Rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma.
Yeni bir çağ tanıtılıyor: Kokpit ve tam kaplama motosiklet sürmeyi çok konforlu hale getiriyor. Spor motosikletler mevcuttu. Özellikle R 90 S şık iki renk gövde rengi nedeniyle popüler bir tasarım klasiğidir.
Yeni teknoloji, yeni segment.
Motosiklet üreticisi öncü yenilikler ve yeni seyahat amaçlı enduro segmentiyle sürpriz yapıyor. 1980'lerin devrim niteliğindeki tekli salıncak kolunun ardından 1987'de R 100 GS ile BMW Paralever sistemi tanıtılıyor.
Öncü, trend belirleyici.
Elektronik motor yönetimiyle birlikte yeni dört supaplı Boxer ve 1966 yılından beri ilk BMW tek silindirli motosiklet pazara 1990 yılında girdi. Ek olarak 1991'in ilkbaharında BMW Motorrad motosikletler için düzenlenmiş üç yollu katalitik konvertör sunan dünyanın ilk motosiklet üreticisi oldu.
Her zamankinden daha sportif ve daha dinamik.
Birkaç yeni model ve teknik yenilik BMW Motorrad'ın büyümesini teşvik ediyor: Yeni K Serisi çapraz monte edilmiş motorla birlikte sunulurken yeni geliştirilen F Serisi orta ölçekli segmenti besliyor. On yılın sonunda BMW Motorrad pazardaki en önemli yeni ürünlerden birini tanıttı. S 1000 RR ile marka superbike dünyasına ilk kez giriş yaptı.