C evolution


* Gösterilen modelin Türkiye'de satışı yapılmamaktadır.

Tüm motosikletler yalnızca yasanın gerektirdiği donanımla birlikte sunulur (ör. reflektörler Euro 4 standardının gereğidir). Bu web sitesinde kullanılan resimler bundan farklı olabilir.

BMW C evolutıon.

Ödün verilmeyen bir gelecek için.

BMW C evolution ile herhangi bir ödün vermeksizin geleceğin şehir içi ulaşımını bugünden deneyimleyebilirsiniz. Bu elektrikli maxi scooter sürdürülebilirlik, dinamikler ve çevikliği tüm bakışları üzerinde toplayan tek bir tasarımda bir araya getiriyor. Egzoz gazları ve gürültüyü geride bırakmanın yanı sıra şehir içi trafiğindeki diğer tüm araçları da ardında bırakıyor. Güçlü, tamamen elektrikli motor sizi gideceğiniz yere hızla ulaştırırken aynı zamanda eşsiz sürüş keyfi de sunuyor. Yaklaşık 160 kilometre menzili sayesinde bu keyfi gün boyu devam ettirebilmenizi sağlıyor. Buna ek olarak dört sürüş modu ve fren yaparken ve hızlanırken akıllı enerji geri kazanımı özelliği de mevcut. En üst düzeyde sürüş performansı, çevreye uyumluluk, yenilikçi teknolojilerle C evolution sürüş keyfinden ödün vermez.

C evolutıon’ın tasarımı

Geleceği hayata geçiren bir tasarım.

C evolution’ın tasarımı fütüristik yapıdadır ve daha ilk bakışta bir BMW Motorrad olduğu fark edilir. LED gündüz farı, LED ışıklar ve büyük TFT ekran teknolojik açıdan liderliğini öne çıkarır. Aynı zamanda iki parçalı ön kısmı da BMW Motorrad ailesinin bir üyesi olduğunu belli eder.  Yeni metalik mineral gri / siyah renk iddialıdır ve siyah renkli yan kaplama panelleriyle bir araya geldiğinde şıklığın yolunu açar. Ek olarak yan kısımda yer alan yeni grafik, elektrikli maxi scooter motosiklete daha modern bir görünüm kazandırır. Yüksek kaliteli işçilik ve renkli sele dikişleri veya renkli ön cam gibi kusursuz detaylar tasarımı tamamlar. 

+ Devamını okuyun

Güçlü elektrikli motor

35
kW (48 bg), 4.650 dev/dk'da
2,8
s hızlanma 0-50 km/sa
72
Nm maks. tork
160
km menzil, WMTC’ye göre
C evolution Sıvı soğutmalı Elektrikli motosiklet

Enerji dolu sürüş.

Enerji dolu sürüş.

Geleneksel içten yanmalı motorlardan farklı olarak C evolution’ın elektrikli motoru anlık ve doğrudan bir güç aktarımı sunar. Tork üretiminde gecikme yoktur. Başla komutundan itibaren gücün tamamı elinizin altındadır.

48 bg (35 kW) güç ve "krank milinde" 72 Nm torkla teorik açıdan arka tekerlekte pratikte neredeyse 600 Nm tork üretir. Azami hız 120 km/sa hızda elektronik olarak kesilir böylelikle güç tüketimi ve dolayısıyla da menzil optimize edilir. 0’dan 50 km/sa hıza ulaşma süresi yalnızca 2,8 saniyedir, yani ışık yeşile döndüğünde sizden daha iyi çıkış yapacak kimse yoktur.

+ Devamını okuyun

Batarya ve şarj teknolojisi

BMW i tarafından sunulan teknoloji.

BMW i tarafından sunulan teknoloji.

BMW C evolution’daki enerji depolama cihazı her biri on iki lityum iyon batarya hücresine sahip üç modülden oluşur. 60 Ah’nin aksine, 94 Ah en son nesil batarya modülleri sayesinde C evolution’ın menzili artık yaklaşık 160 km’dir (WMTC’ye göre).

Tamamen su geçirmez batarya muhafazası dökme alüminyumdandır ve ayrıca tüm elektronik kumanda ve şarj sistemini de barındırır. Hem destekleyici bir şasi parçası hem de lityum iyon batarya modülü için çarpışma koruyucusudur.

C evolution’ın bataryası teknolojik açıdan BMW i’den ilham alır. Yüksek kaliteli modüller BMW i3’te kullanılanlarla aynıdır ve Dingolfing’deki aynı fabrikada üretilir. Elektronik kumanda sisteminin parçaları da i3 ve i8’den uyarlanmıştır. Bu gerilim, akım ve sıcaklığı kapsar ve yüksek gerilimin güvenli bir şekilde etkinleştirilmesini ve devre dışı bırakılmasını sağlar.

+ Devamını okuyun

Tamamen şarj edilmiş sürüş keyfi.

Tamamen şarj edilmiş sürüş keyfi.

BMW C evolution’daki batarya ev tipi bir elektrik prizi üzerinden veya bir şarj istasyonunda, entegre şarj cihazı kullanılarak şarj edilir. Araç üzerindeki şarj fişi soketi otomobil tip 1 fişiyle de uyumludur. Standart şarj kablosu ev tipi şebeke prizlerine uygun ulusal fiş tipindedir. Alternatif olarak ev dışı şarj istasyonlarının ve wallbox cihazlarının kullanılabilmesi için bir Mode 3 şarj kablosu kullanılması da mümkündür. Daha hızlı şarj için 16 A akıma erişim sağlar.

Kısa şarj süreleri özellikle günlük kullanım açısından pratiktir. Aynı şekilde şarj işlemini daha uzun sürede ancak daha sessiz gerçekleştiren yeni Sessiz Şarj modu da mevcuttur.

+ Devamını okuyun

C evolutıon öne çıkan özellikler

Yenilikle güçlendirildi.

Yenilikle güçlendirildi.

C evolution teknolojik standartları belirler ve son derece çok yönlü olmasıyla nitelendirilir. C evolution dört farklı sürüş moduyla eksik hiçbir şey bırakmaz ve sürücünün arzularına mükemmel şekilde uyum sağlayan, değişken bir sürüş vaat eder. Pratik geri vites asistanı ve kaymayı önleyen Tork Kontrol Yardımı (TCA) gibi yenilikçi özellikler sayesinde C evolution ile sürüş performansı ve çevre uyumluluğu açısından ödün vermeyen yeni bir hareketin öncüsü haline gelirsiniz.

+ Devamını okuyun
  • Bol miktarda torkun her zaman güvenle sürücünün kontrolü altında olmasını sağlamak üzere elektronik kumanda sistemi arka tekerleğin hızını izler ve gerektiğinde tahrik torkunu düşürür. Tork Kontrol Yardımı (TCA), ASC (Otomatik Denge Kontrolü) ile benzer şekilde çalışır, özellikle kalkış sırasında arka tekerleğin kontrolsüzce kaymasını önler.

    Ağır geri kazanım ve bununla ilgili yüksek sürtünme torkuyla TCA aynı zamanda, C evolution’da standart olarak takılı olan ABS’nin frenleme sırasında yaptığı gibi arka tekerleğin kilitlenmesini önler.
  • İçten yanmalı motorlara sahip scooter motosikletlerde teknolojik açıdan karmaşık bir özellik olan geri vites asistanı BMW C evolution ile standart olarak sunulur. Bu fonksiyon şehir içinde manevrayı ve sınırlı alan olan bulunan park yerlerinden çıkışı kolaylaştırır. Geri vites asistanı gidon üzerindeki anahtar yardımıyla etkinleştirilir, geri vitesin etkinleştirildiği ekranda görüntülenir.

  • "Geri kazanım" kelimesi Latince kökenlidir ve “kurtarma” anlamına gelir. Motorlu araç sektöründe bu terim enerjiyi geri kazanma yöntemini içeren teknolojik yönteme atıfta bulunur.

    BMW C evolution aynı zamanda bu yenilikçi teknolojiyi içerir. Fren uygulandığında elektrikli motor otomatik olarak bir jeneratöre dönüşür ve fren enerjisi elektrik enerjisi olarak bataryaya geri yönlendirilir. Bunun sonucunda enerji verimliliği ve karşılığında menzil artar.

    Geri kazanım, yapay sürtünme torkunun üretimini içerir, gücü geri kazanım derecesine bağlıdır. Sürücü için bu sürtünme torku, içten yanmalı motorlarda gazın kesilmesiyle ortaya çıkan “motor freni” gibi hissedilir.
  • BMW C evolution dört sürüş moduna sahiptir ve sürücü gidonun sağ tarafında bulunan seçim anahtarını kullanarak yolculuk sırsında modu değiştirebilir:

    ROAD:
    Orta seviye sürtünme geri kazanımı, maksimum hızlanma. Standart mod.

    ECO PRO:
    Maksimum sürtünme kazanımı, sınırlı hızlanma. Menzil % +10 ile 20 arasında optimize edilir.

    DYNAMIC:
    Maksimum sürtünme geri kazanımı, tam hızlanma. “Fren yapmadan sürüşü/tek pedal hissini” etkinleştirir.

    SAIL:
    Sürtünme geri kazanımı yoktur, tam hızlanma, tork içermeyen sürüş. Hız kesmeden eşit seyir.
  • Analog dairesel göstergeler yerine BMW C evolution tek bir merkezi dijital göstergeye sahiptir. Büyük kolay okunur TFT renkli ekran, hız, sıcaklık, kilometre gibi tüm alışılmış bilgileri ve araç bilgisayarı işlevlerini içerir. Aynı zamanda bir batarya şarj göstergesi ve enerji tüketimi (ePOWER) ve geri kazanım (CHARGE) için iki çubuk gösterge mevcuttur.

    Alışılmış durum göstergelerine ek olarak uyarı ışıkları da yasal olarak elektrikli araçların sahip olması gereken yeni sembolleri içerir. Örneğin potansiyel yalıtım hatası veya aşırı yük durumunda güç sınırlamasını gösteren ışıklar mevcuttur.
  • BMW C Evolution’un süspansiyonunu geliştirilirken yüksek hızlarda mümkün olan en iyi yön dengesini ve yoğun şehir trafiğinde en uygun kullanım şeklini mümkün kılmak gibi iki farklı özelliğe en iyi şekilde sahip olmak amaçlandı. Burada bataryanın sağladığı alçak ağırlık merkezi kullanımı kolaylaştırır ve yavaş kullanım özellikleri sunar.

    Elektrikli tahrikin entegrasyonu süspansiyon tasarımına yeni bir yaklaşım gerektirir. Batarya muhafazası alışılmış ana şasinin yerini alır, tek taraflı hareketli salıncağa ait rulmanları içerir.

    Ön ve arka tekerlek montaj bağlantıları neredeyse geleneksel görünür. Öndeki ters çatal 120 mm yay hareketine sahiptir. Arka tekerlek 115 mm yay hareketine sahip tek güç aktarım mekanizmalı salıncak tarafından yönlendirilir.

    Jantlar ve frenler C 650 Sport veya C 650 GT modellerine aittir. Standart BMW Motorrad ABS aynı zamanda iki maxi scooter modelinden tanıdığımız 2 kanallı Bosch sistemini temel alır. Ancak enerji geri kazanımı için iki ek sensör de entegre edilmiş ve ABS yazılımı da buna göre uyarlanmıştır. Enerji geri kazanımını kontrol etmek için iki ek sensör entegre edilmiş ve ABS yazılımı uyarlanmıştır.
  • BMW C Evolution’ın gövdesi ve ergonomik özellikleri benzinli kardeşi C 650 Sport’tan ilham alır. Spor stili ön cam şehir içinde yeterli koruma sunarken sürücüye iyi bir genel görüş sağlar. Opsiyonel aksesuar olarak sunulan yüksek ön cam daha fazla konfor ve iyileştirilmiş rüzgar koruması sağlar.

    Araç 275 kg ağırlığıyla içten yanmalı BMW maxi scooter modellerine göre biraz daha ağırdır. Bu görece düşük ek ağırlık modern kompozit parçaların kullanımı sayesinde elde edilmiştir.

  • Geniş yolcu selesinin altında entegre kask ve diğer eşyalar için saklama alanı mevcuttur. Alternatif olarak günlük alışverişler veya bir çanta için de bolca yer bulunur. Ayak boşluğundaki kilitlenebilir sağ bölme şarj kablosunu veya diğer küçük eşyaları barındırır, aynı zamanda 12 V’luk bir soket içerir. Opsiyonel aksesuar olarak sunulan büyük arka çanta daha fazla saklama alanı sağlar.

    Sürücüye uygun bir sele. 785 mm yüksekliğe sahip standart selenin yanında, ekstra konfor için yatık alçak seleli 765 mm konfor sele de mevcuttur.

Daha fazla bireysellik

Özel ekipman ve aksesuarlar.

Geniş özel donanım yelpazesi ve orijinal BMW Motorrad aksesuarları bu elektro maxi scooter’ı tamamlar.

DAHA FAZLA BİLGİ ALIN

C Evolutıon Aksesuarları

Şehir Ulaşımına uygun diğer modeller