Yeni BMW S 1000 R
Heyecan verici roadster görünümü, supersport sürüş dinamikleri ile bir araya gelerek Yeni BMW S 1000 R modeline hayat veriyor.
24.12.2020
Ralf Mölleken, Tamamlanmış Araç Proje Müdürü
Heyecan verici roadster görünümü, supersport sürüş dinamikleri ile bir araya gelerek Yeni BMW S 1000 R modeline hayat veriyor. Motor ve şasi gibi kilit alanları doğrudan supersport S 1000 RR modelinden türetilen dinamik roadster, aynı yenilikçi teknolojiyi sunuyor. Bu modele hangi açıdan bakarsanız bakın, “RR” modeli ile yakın ilişkisini görebiliyorsunuz. Temel özelliklerine indirgenen yapısıyla Yeni S 1000 R, benzersiz bir dinamik tepki de sunuyor. Hızlanmada yapılan iyileştirmeyle 165 bg (121 kW) maksimum çıkış gücü ve rakipsiz 199 kg’lık (DIN) düşük ağırlığın yanı sıra ABS Pro, Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC), tam LED lambalar ve standart olarak sunulan çok daha fazla özellik sayesinde Yeni S 1000 R, bir kez daha dinamik roadster segmentinde ölçütleri belirliyor.
5 kg daha hafif tahrikle S 1000 RR modelini temel alan araç, opsiyonel donanım olarak uyarlanmış vites oranları, iyileştirilmiş orta seviye güç ve motor sürükleme torku kontrolü (MSR) de sunuyor.
Sıralı dört silindirli motor, S 1000 RR modelini temel alıyor ve 11.000 dev/dk’da 165 bg (121 kW) üretiyor. 9.250 dev/dk’dan itibaren 114 Nm’lik maksimum tork sunuluyor. Motor hız aralığı, özellikle doğrusal tork eğimi sayesinde daha da iyileştirilmiş bir sürüş kabiliyetine ulaşabilecek şekilde daha geniş, daha dolu ve daha uyumlu. Özellikle kırsal yollarda seyir hızında ilerlerken gürültü, yakıt tüketimi ve motor hız seviyesini azaltabilmek için artık 4., 5. ve 6. vitesler daha uzun vites oranlarına sahip. Yeni S 1000 R, daha yumuşak ve kendinden destekli zıplamaya karşı debriyajın yanında, ilk kez bir opsiyonel donanım olarak motor sürtünme torku kontrolü (MSR) ile birlikte sunuluyor. Motor sürtünme torku kontrolü, elektronik kontrol sayesinde ani güç düşürme veya vites düşürme durumunda arka tekerleğin kaymasını önler.
S 1000 RR modelini temel alan, Flex Frame, Full Floater Pro kinematik özellikleri, asılı salıncak ve gelişmiş ergonomik özelliklere sahip tamamen yeni ve daha hafif şasi.
Şaside de tüm motosiklette olduğu gibi kayda değer bir ağırlık tasarrufu sağlandı. Şasi ve salıncak, S 1000 RR modelini temel alıyor ve önceki modeline göre önemli ölçüde daha hafif tasarlandı. Ayrıca, Flex Frame adı verilen yapı içerisindeki motor, öncekilerden çok daha iyi bir destekleme işlevine sahip. Yeni şasi, oldukça dar tasarımı nedeniyle başka avantajlar da sunuyor. Söz konusu dar tasarım, motosikletin diz temas alanının genişliğini azaltır ve böylece daha rahat bir sürüş pozisyonu ve çok daha fazla hareket özgürlüğü sunar. Ayarlanabilir gidon kelepçesi, sürücünün ergonomik uyarlamalar yapabilmesini sağlar. Öne doğru 0 mm / + 10 mm olmak üzere standart olarak iki konum sunulur. Ayrıca aynı şekilde 0 mm / + 10 mm döndürülebilen 10 mm gidon yükseltici montaj bağlantıları da opsiyonel olarak mevcut.
S 1000 RR modelinden alınan asılı salıncak ve Full Floater Pro kinetik özelliklerine sahip yaylı bağlantı, artık yay ekseninden ve motordan önemli ölçüde uzakta konumlandırıldı. Bu, atık ısı nedeniyle motorun ısınmasını önler ve çok daha sabit bir sıcaklık davranışı ve çok daha sabit bir sönümleme tepkisi sağlar. Bu durumda, kökeni motor sporlarına dayanan salıncak ile birlikte daha fazla lastik tutuşu ve daha düşük lastik aşınması elde edilir.
Standart olarak sunulan üç sürüş modu, Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) ve ABS Pro ile birlikte opsiyonel olarak sunulan "Dynamic Pro" sürüş modu, Dinamik Fren Kontrolü (DBC), motor sürtünme torku kontrolü (MSR), “Motor Freni” ve “Power Wheelie” özellikli "Pro Sürüş Modları".
Yeni S 1000 R, standart olarak Dinamik Çekiş Kontrolü DTC, yan yatma açısı iyileştirme özellikli ABS Pro ve "Rain", "Road" ve "Dynamic" olmak üzere üç sürüş modu ile birlikte sunulur. Tamamen yapılandırılabilen “Dynamic Pro” modu, “Pro Sürüş Modları” seçeneğinin bir parçası olarak çok çeşitli ayar özelliklerine sahiptir. Yeni S 1000 R, "Pro Sürüş Modları" ile motor sürükleme torku kontrolü (MSR) ve “Power Wheelie” işlevinin yanı sıra “Motor Freni” işlevini de içerir. “Pro Sürüş Modları” seçeneğinin bir parçası olarak Dinamik Fren Kontrolü (DBC), acil durum frenleme manevralarında sürücüye ek destek sağlar.
Mükemmel okunabilirlik ve maksimum bilgi için 6,5 inç TFT ekrana sahip, çok fonksiyonlu gösterge paneli.
Yeni S 1000 R’ın gösterge paneli de S 1000 RR modelinden alındı. Mümkün olan en iyi okunabilirlik özelliği, kapsamlı fonksiyon ve bilgi sağlamaya özellikle önem verildi. Bu nedenle, iyi bir okunurluğa sahip ve yetersiz ışık koşullarında bile en iyi şekilde bilgi sağlayabilecek büyük bir ekran tasarlandı. Sürücü, çeşitli amaçlarla özel ekran görünümleri arasından seçim yapabilir. Örneğin Pure Ride Ekran normal yol sürüşü için gerekli tüm bilgileri sağlarken Core Ekran, yana yatma açısı, hız düşürme ve çekiş kontrolü gibi bilgileri görüntüler. Uygulama temelli ok işaretli navigasyona izin veren bir bluetooth akıllı telefon arayüzü de standart olarak modele dahil edildi. TFT ekran, çoklu denetleyiciyi kullanarak gidonlar üzerinden rahatlıkla yönetilir. Opsiyonel M paketi, çubuk göstergesi ve tur zamanlayıcı sunan üçüncü bir Core Ekran sağlar.
Standart olarak sunulan yeni LED far ve güçlü LED aydınlatma üniteleri ile birlikte fabrika teslim opsiyonel donanım olarak adaptif sinyal lambası ve gündüz farı işlevli ikonik ışık kılavuzlarına sahip Headlight Pro.
Yeni S 1000 R modelinin aydınlatma üniteleri, ileri LED teknolojisini temel alıyor. Buna, iyileştirilmiş uzun huzme ve kısa huzme özellikli yeni çarpıcı LED ana farları da dahil. Yeni tasarlanan sinyal lambası ve arka lambalarda da LED teknolojisi kullanıldı. Arka sinyal lambaları, S 1000 RR modelinden alındı ve entegre arka lamba/fren lambası işlevini içeriyor. Ön sinyal lambaları ise çatal alanına “gizlenmiş” durumda. Gece sürüşlerinde, fabrika teslim seçeneği olarak Headlight Pro özelliğinin bir bileşeni olan adaptif sinyal lambası ile gelişmiş güvenlik sağlanıyor. Bu modelde, ayrıca LED modülleri de eklendi. Sürücü, gece sürüşlerini daha da güvenli hale getirmek için viraj dönüşlerinde iyileştirilmiş yol aydınlatması avantajından yararlanıyor.
Çarpıcı bir temel renk ve iki ayrıcalıklı stil çeşidi ile sunulan yeni ve çok daha dinamik tasarım.
S 1000 R modelinin son tasarımını, akranı supersport S 1000 RR modelinden aldığı açıkça görülüyor; ancak bu versiyonda modelin karakteri dinamik bir roadster olarak ön plana çıkıyor. Eskisine göre daha büyük ölçüde “kuyruk yukarıda, burun aşağıda” görünümü, S 1000 R modeline yeni gövde elemanları ile birlikte göz alıcı, dinamik bir görsel vurgu kazandırıyor. Renk konsepti de yeni S 1000 R modelinin sportif ve dinamik görünümünü vurguluyor. Opak Yarış Kırmızısı temel rengine ek olarak Style Sport ve M paketi seçenekleri ile birlikte ek ürün içerikleri de mevcut.
Yeni BMW S 1000 R modelinin öne çıkan özellikleri:
• S 1000 RR modelini temel alan, iyileştirilmiş orta seviye güç ve sürüş kabiliyetinin yanı sıra 4. - 6. viteslerde yeni vites oranlarına sahip 5 kg daha hafif, yeni geliştirilmiş 4 silindirli sıralı motor.
• Sınıfının en hafif dinamik roadster aracı: 6,5 kg ağırlık tasarrufu ile 199 kg DIN boş ağırlık veya konfor ve dinamik paketi ile birlikte 202 kg ağırlık. M paketi, aracın ağırlığını 4,8 kg daha azaltır (dökme jantlarla 2 kg / karbon fiber jantlarla 3,7 kg).
• Üstün çıkış gücü ve tork: 11.000 dev/dk’da 165 bg (121 kW) ve 9.250 dev/dk’da 114 Nm.
• 5.500 - 12.000 dev/dk arası en az 90 Nm tork. 3.000 dev/dk’dan itibaren 80 Nm’nin üzerinde tork.
• Efor tasarrufuyla doğrusal tork eğimi: Tüm motor hız aralığı boyunca çok daha iyi bir sürüş kabiliyeti.
• Motorun yük taşıma işlevini daha fazla desteklediği, “Flex Frame” özellikli yeni geliştiren süspansiyon.
• Sürücünün dizlerini motosiklet gövdesine daha fazla yaklaştırmasına izin veren “Flex Frame” sayesinde önemli ölçüde iyileştirilmiş ergonomik özellikler.
• Çok daha hassas bir yanıt ve iyileştirilmiş arka lastik tutuşu için yeni süspansiyon bağlantısı ve Full Floater Pro kinematik özelliklerine sahip asılı salıncak.
• EU5 uyumlu, yeni ve daha hafif egzoz sistemi.
• Adım oranını ve tek tekerlek üzerinde sürüş işlevini daha hassas şekilde belirlemek için yeni 6 akslı sensör kutusu.
• Frenleme ve ayrıca yan yatma pozisyonunda daha fazla güvenlik sağlamak için standart olarak sunulan ABS Pro. Fren basıncı artışını daha az belirgin ve kademeli şekilde sunan Rain fren modu. Viraj dönüşlerinde daha güvenli frenleme için standart olarak sunulan ABS Pro.
• Hızlanırken daha fazla denge sağlayan ve standart olarak sunulan, WSBK’de kendini kanıtlayan Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC).
• "Rain", "Road" ve "Dynamic" olmak üzere standart olarak sunulan üç sürüş modu.
• Standart olarak sunulan DTC tek tekerlek üzerinde sürüş işlevi.
• Ayarlanabilir tek tekerlek üzerinde sürüş kontrolü, motor freni ve motor sürtünme torku kontrolünün (MSR) yanı sıra Kalkış Kontrolü, Pit Şeridi Sınırlayıcı ve Yokuş Kalkış Kontrolü Pro fabrika teslim seçeneklerini içeren ek “Dynamic Pro” moduna sahip Pro Sürüş Modları.
• Standart olarak sunulan Yokuş Kalkış Kontrolü.
• Fabrika teslim olarak sunulan, debriyaj kullanmadan hızlıca vites yükseltmek ve alçaltmak için Shift Assistant Pro.
• Ek sportif ekranlar, ok işaretli navigasyon ve connectivity özelliklerini içeren 6,5 inç, kolay okunan TFT ekranlı yeni gösterge paneli.
• Standart olarak sunulan yeni LED far ve LED aydınlatma üniteleri.
• Headlight Pro paketinde fabrika teslim özel aksesuar seçeneği olarak sunulan Adaptif Sinyal Lambası ve gündüz farı.
• Çok daha dinamik bir stil için tamamen yeni tasarımlı gövde elemanları.
• Üretim başlangıcından itibaren sunulan cazip bir temel renk ve iki stil çeşidi.
• Fabrika teslim M paketi, Karbon paketi ve İşlenmiş Parçalar paketi ile Orijinal BMW Motorrad Aksesuarları ve gelişmiş opsiyonel donanım.