Yeni BMW R 1250 RS



15.12.2022



R 1250 RS artık çok daha yenilikçi ve gelişmiş şekilde gerçek anlamda sportif ve dinamik bir touring deneyimi sunuyor.

40 yılı aşkın bir süredir "RS" kısaltması BMW Boxer motoruyla birlikte kusursuz bir sports touring motosikletiyle özdeşleşti. R 1250 RS artık çok daha yenilikçi ve gelişmiş şekilde gerçek anlamda sportif ve dinamik bir touring deneyimi sunuyor.

Boxer motoruyla birlikte efsanevi BMW Motorrad kısaltması "RS" sport touring motosikletleri dünyasında kırsal yollarda sportif, dinamik sürüş keyfi ve aynı zamanda uzun yolculuklarda üstün konforla özdeşleşti. BMW RS her zaman sportif sürüş, virajlara yatarak girme ve iki kişi ve bagajla birlikte uzun mesafeli etaplar konusunda işin uzmanı oldu. Bunun gelecekte de sürdürülmesi amacıyla BMW Motorrad, yeni R 1250 RS'e bir dizi yeni standart özellik ve opsiyonel ekstra özellik katarak bu sports touring motosikletini çok daha dinamik ve konforlu hale getirdi.

Bu modelde, daha önce de olduğu gibi efsanevi 2 silindirli boxer motor güçlü bir itiş kuvveti sağlıyor. Yine 1.254 cm3 motor kapasitesine sahip ve mevcut EU5 ruhsatıyla dahi 136 bg (100 kW) güç üretiyor. Supap zamanlamasını ve emme tarafında supap hareketini değiştiren BMW ShiftCam teknolojisi sayesinde model, tüm devir aralıklarında üstün bir güç, son derece akıcı ve sessiz bir çalışmanın yanı sıra olağanüstü yakıt tüketimi ve emisyon değerleri sunuyor.

+ Devamını okuyun

Standart olarak sunulan Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) ve yeni “ECO” sürüş modu. Opsiyonel donanım olarak ön seçimli sürüş modu ve motor sürtünme torku kontrolü (MSR) özelliğiyle Pro Sürüş Modları.

Burada standart Anti-Patinaj Sistemi (DTC) kusursuz çekiş sayesinde üst düzeyde sürüş güvenliği sağlıyor. Yeni standart "ECO" sürüş modu ise sürücünün yakıt açısından mümkün olduğunca verimli bir yolculuk yapmasına yardımcı oluyor.

ECO sürüş modu özellikle en yüksek menzile ulaşmak için sürücünün yenilikçi BMW Motorrad ShiftCam motor teknolojisinden yararlanmasını sağlıyor. ECO modunda, yumuşak bir gaz kelebeği eğrisi ve orta seviyede motor torku sınırlamasıyla sürücünün motosikleti yakıt açısından mümkün olduğunca verimli bir şekilde sürmesi teşvik ediliyor. ECO modunda, TFT renkli ekran üst durum satırında bir verimlilik göstergesi de sunuluyor. Örneğin ağır yükle sollama sırasında ya da bir tepeyi tırmanırken maksimum performans isterseniz sürüş modu düğmesi farklı bir sürüş moduna hızlı ve kolay bir şekilde geçmek üzere kullanılabilir.

Yeni R 1250 RS Adventure fabrika teslim opsiyonel donanım olarak Pro sürüş modları seçeneğiyle de donatılabilir. Diğer özelliklerin yanı sıra ek, bağımsız olarak yapılandırılabilen sürüş modları da sunar. Sürüş modu ön seçim fonksiyonunu kullanarak sürücü, sürüş modu düğmesinden bağımsız sürüş modları programlayabilir. Diğer yandan, motor sürtünme torku kontrolü (MSR), Pro sürüş modunun yeni bir özelliği olarak karşımıza çıkıyor. Bu seyir ya da arka tekerlekte aşırı seviyede fren kayması nedeniyle vites düşürme sırasında meydana gelebilecek dengesiz sürüş koşullarından güvenli bir şekilde kaçınmak için kullanılabilir.

+ Devamını okuyun

BMW Integral ABS Pro (kısmen entegre) ve Dinamik Fren Kontrolü (DBC) standart olarak sunuluyor.

Popüler bir spor tourer motosiklet olarak R 1250 RS en son modelinde standart olarak BMW Integral ABS Pro fonksiyonunu da barındırıyor. Bu fonksiyon, yatarak virajlara girerken fren yapılması durumunda dahi çok daha fazla güvenlik sunan ve deyim yerindeyse ileriyi düşünen bir fren sistemi sunuyor. Sürüş modu konsepti genişlemeye devam ettikçe daha fazla yeni fonksiyon da eklenmesi planlanıyor. Örneğin ABS kontrol özellikleri ilgili sürüş moduna daha fazla uyarlanabilecek. “Pro Sürüş Modları” seçeneğinin bir parçası olarak Dinamik Fren Kontrolü (DBC), acil durum frenleme manevralarında sürücüye ek destek sağlar. DBC, zor koşullar altında bile gaz kolunun istem dışı etkinleştirilmesini önleyerek fren yaparken güvenliği artırır. Motor kontrolüne yapılan müdahale aracılığıyla tahrik torku fren sırasında düşürülür ve böylece arka tekerlekte fren gücünün tamamının kullanılması sağlanır. Bu özellik motosikleti dengede tutarken fren mesafesini de kısaltır.

+ Devamını okuyun

Standart olarak sunulan "Sport" Ana Ekranıyla TFT renkli ekran, yeniden tasarlanmış LED sinyal lambaları ve simge haline gelmiş gündüz farı.

Daha önce olduğu gibi yeni R 1250 RS de entegre ok navigasyonu ve kapsamlı bağlantı özelliklerine sahip bir TFT renkli ekranla donatıldı. Mükemmel okunabilirliği, net menü navigasyonu ve üst düzeyde entegre işletim konsepti ile ekran seri üretim motosiklet dünyasının zirvesinde yer alıyor. Sürücü, çeşitli amaçlarla özel ekran görünümleri arasından seçim yapabilir. Buna mevcut ve maksimum yatış açısının yanı sıra ABS Pro veya DTC gibi kontrol müdahaleleri hakkında gerçek zamanlı bilgi sunan "Sport" Ana Ekran da dahildir. Yeni standart özellikler arasında yeniden tasarlanan LED sinyal lambaları (ABD için de geçerli) ve ikonik gündüz farı (her ülkede izin verilmez, gündüz farı olmaması durumunda ışık simgesi park ışığı olarak tasarlanmıştır) yer alır.

+ Devamını okuyun

Standart olarak sunulan USB soketi ve Akıllı Acil Durum Çağrısı. Opsiyonel olarak sunulan sürücü ve yolcu için sele ısıtma ve gezintileri daha keyifli ve dinamik hale getiren boru tipinde gidonlar.

Yeni BMW R 1250 RS, standart olarak iki farklı soket sunuyor. Önceki 12 volt araç üstü sokete ek olarak 5 volt güç kaynağına sahip bir USB-A soketi bulunuyor. En yaygın şekilde kullanılan bu USB soketi tipi, yeni geliştirilen şarj elektroniği devreleriyle bir kablolu adaptör bağlantısı ile sürüş sırasında bir akıllı telefonun şarj edilebilmesine izin veriyor. Kullanılan akıllı telefon tipine bağlı olarak hızlı şarj işlemini mümkün kılan maksimum 2.400 mA şarj akımı mevcut. Akıllı Acil Durum Çağrısı da acil durumlarda hızlı yardım sağlayan standart bir özelliktir (eCall her ülkede mevcut değildir).

Fabrika teslim opsiyonel ekstra özellik olarak sunulan sürücü ve arkada oturan yolcu için sele ısıtma sistemi sıcaklığın düşük olduğu zamanlarda konforu önemli ölçüde artırır. Isıtmalı seleler iki bağımsız sele kombinasyonu olarak mevcuttur ve özel olarak ısıtmalı elciklerle birlikte de sunulur. Sürücü selesi için beş ısıtma kademeli yeni, konforlu bir işletim konsepti de geliştirildi. Isıtmalı elcik ayarları, iki ısıtma kademesi yerine beş kademe içeren sele ısıtmasıyla birlikte menü aracılığıyla kullanılır. Yolcu selesi, iki kademeli ısıtmaya sahiptir ve arka şasinin sol alt kısmında yer alan bir kademeli anahtarla kullanılır.

Boru tipi gidonlar artık fabrika teslim yeni opsiyonel ekstra özellik ve aynı zamanda orijinal BMW Motorrad aksesuarı olarak sunuluyor. Boru tipi gidonlar standart olanlara göre biraz daha geniş ve daha yüksek ve eğimi biraz daha az. Bu durum opsiyonel donanım veya orijinal BMW Motorrad aksesuarı olarak çeşitli sürücü selelerinin sunulmasına ek olarak, R 1250 RS'in gidon ergonomisinin de çok daha rahat ve kalkık oturma pozisyonuna yönelik şekilde bağımsız olarak ayarlanabilmesini mümkün kılıyor.

+ Devamını okuyun

Sport touring tarzı: Yeni R 1250 R, cazip gövde renklerinin yanı sıra Triple Black ve Sport olmak üzere iki model tipine de sahip. Yeni solo arka özel donanım.

Yeni BMW R 1250 RS'in temel modelinde gelişmiş sport touring özellikleri, siyah şasiyle birlikte opak Buz grisi rengiyle öne çıkıyor. Opsiyonel olarak fabrika teslimde sunulan Triple Black ve Sport modeliyle müşteri iki iddialı renk konsepti arasından seçimini yapabilir.

Sport model tipi:
Opak Beyaz/metalik Yarış Mavisi/Yarış Kırmızısı gövde rengi, opak Beyaz şasi, altın renginde ön/arka fren kaliperleri, altın, mavi ön spoyler, renkli ön cam (ABD için geçerli değildir), solo arka bölüm (alternatif olarak yolcu paketi).

Triple Black model tipi:
Metalik Siyah gövde rengi, agate gri şasi, altın renginde ön/arka fren kaliperleri, paslanmaz çelik motor spoyleri, Pure depo kaplaması, solo arka bölüm (alternatif olarak yolcu paketi).

Yeni solo arka bölüm, yeni R 1250 RS'in sportif tarzını vurgulayan ve özellikle hafif ve dinamik görünmesini sağlayan opsiyonel bir özelliktir. Yolcu selesi renkli bir plastik kapakla değiştirilir, yolcu ayak dayamaları ve yolcu tutamakları sökülür.

R 1250 RS'i yolcuyla birlikte kullanabilme özelliğini korumak isterseniz model tipleri dahilinde alternatif olarak bir yolcu paketi mevcuttur. Solo arka bölüm kullanımıyla iptal edilen tüm parçaları içerir.

+ Devamını okuyun

Yeni BMW R 1250 RS modelinin öne çıkan özellikleri:
  • Emme tarafında değişken supap hareketi ve supap zamanlaması için BMW ShiftCam Teknolojisi içeren güçlü boxer motor.
  • Tüm motor devri aralığında güçlü tepki, örnek oluşturan yakıt tüketimi, emisyon seviyeleri, akıcı çalışma ve gelişmiş özellikler.
  • Çıkış gücü ve tork: 7.250 dev/dk’da 136 bg (100 kW) ve 6.250 dev/dk’da 143 Nm.
  • Standart olarak sunulan Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC)
  • Standart olarak sunulan BMW Motorrad ABS Pro (kısmi entegre).
  • Standart olarak sunulan Dinamik Fren Kontrolü (DBC).
  • Standart olarak sunulan üç sürüş modu.
  • Özellikle ekonomik sürüş için standart olarak sunulan yeni “ECO” sürüş modu.
  • Ek sürüş modları ve yeni ön seçimli sürüş moduyla Pro sürüş modlarının yanı sıra fabrika teslim opsiyonel donanım olarak sürtünme torku kontrolü (MSR).
  • Standart olarak sunulan “Sport” Ana Ekran.
  • Standart olarak sunulan yeni LED sinyal lambaları ve gündüz farı.
  • Standart olarak sunulan araç üstü güç soketi ve USB soketi.
  • Fabrika teslim opsiyonel ekstra özellik olarak gezileri daha konforlu hale getiren sürücü ve yolcu için sele ısıtma.
  • Fabrika çıkışı opsiyonel donanım olarak sunulan boru tipi gidonlar.
  • Yeni solo arka özel donanım.
  • Standart olarak sunulan Akıllı Acil Durum Çağrısı.
  • Cazip temel renk ve fabrika teslim opsiyonel ekstra özellik olarak sunulan iki model tipi Triple Black ve Sport.
  • Daha kapsamlı Opsiyonel ekipman öğeleri ve orijinal BMW aksesuarları.
+ Devamını okuyun
spinner