Yeni BMW M RR: Motor sporlarında ve yolda yüksek performansa yönelik saf yarış teknolojisi.
11.09.2020
2018 yılının sonunda başarılı M otomobilleri stratejisine motosikletleri de dahil eden BMW, bu tarihten beri motosikletler için de M’e özel opsiyonel donanım ve M Performance parçaları sunuyor. Bu yıl ise S 1000 RR (kısaca RR) modelini temel alan ve BMW Motorrad tarafından sunulan ilk M modeli olan yeni BMW M 1000 RR (kısaca M RR) dünya prömiyerini kutluyor. BMW Motorrad, dünyanın en güçlü harfi olan M’in felsefesini devam ettiriyor. M harfi dünya çapında motor sporlarında başarıyı ve yüksek performanslı BMW modellerinin cazibesini temsil ederek performans, ayrıcalık ve bireysellik açısından zorlu talepleri olan müşterileri hedefliyor.
212 BG (156 kW) gücündeki motoru, yalnızca 192 kg DIN boş ağırlığı ve maksimum yarış pisti performansına yönelik olarak tasarlanmış süspansiyon ve aerodinamik özellikleriyle yeni M RR, Superbike üst segmentindeki temel beklentileri karşılıyor.
Yeni M RR’da, değişken supap zamanlaması için BMW ShiftCam teknolojisine sahip RR motorunu temel alan su soğutmalı, sıralı dört silindirli motor kullanılıyor ve supap hareketi yarış motorlarına göre kapsamlı şekilde modifiye edilmiş. 14.500 dev/dak’da azami 212 BG (156 kW) çıkış gücü üreten motorda 113 Nm’lik maksimum tork 11.000 dev/dak’dan itibaren kullanılabilir. 15.100 dev/dak’ya artırılan azami hıza ek olarak M RR motoru kapsamlı teknik geliştirmeler içeriyor. Bu geliştirmeler arasında Mahle tarafından sunulan yeni 2 halkalı dövme pistonlar, uyarlanmış yanma odaları, 13,5’e artırılmış kompresyon ve Pankl’a ait daha uzun ve hafif titanyum bağlantı çubukları, daha ince ve daha hafif külbütör kolları, yeni kanal geometrisine sahip tamamen makinede işlenmiş giriş portlarının yanı sıra eksantrik milleri üzerinde ve giriş bölümünde gerçekleştirilen iyileştirmeler yer alıyor. Hafif egzoz sistemi de titanyumdan üretiliyor. Yeni M RR motoru, yarış pisti sürüş dinamikleri açısından son derece önemli 6.000 ve 15.100 dev/dak aralığında RR motorundan çok daha güçlü, ancak aynı zamanda kırsal yollarda sportif sürüş niteliğinden de ödün vermiyor.
Aerodinamik özellikler, M RR’ın geliştirme çalışmalarında teknik açıdan belirleyici bir nokta oldu. Mümkün olduğu kadar yüksek ve yarış kazanmak için kesinlikle gerekli olan azami hıza ek olarak M RR’ın teknik özelliklerine ilişkin başka bir hedef daha vardı; tekerleklerin özellikle hızlanma sırasında yolla mümkün olan en iyi teması sağlaması. BMW Group rüzgar tünelinde ve yarış pistindeki yoğun testler sırasında geliştirilen ön kaplama üzerindeki M kanatçıklar, parlak malzemeyle kaplanmış karbondan üretiliyor. Bu özellik kanatçıkların aerodinamik bir bastırma kuvveti oluşturarak, hıza uygun ilave tekerlek yükü uygulamasını sağlıyor. Ön tekerlekteki ek yük, tek tekerlek üzerinde havalanma eğilimine karşı koymasını, çekiş kontrolünün daha az müdahalede bulunmasını ve hızlanmaya daha fazla güç aktarılmasını sağlarken sürücünün de daha hızlı tur süreleri elde etmesine imkan tanıyor. Böylece motosiklette kanatçıkların etkisi virajlarda ve fren sırasında da dikkat çekerken, bastırma kuvveti daha geç fren yapılmasına izin veriyor ve viraj dönüşü sırasında denge sağlanıyor.
Modifiye geometriyle yarış pistlerinde kullanıma uygun şasi tasarımı, iyileştirilmiş tekerlek yükü dağıtımı ve genişletilmiş salıncak pivot noktası ayarı.
Yeni M RR’ın şasisi, orta kısımda alüminyumdan üretilen köprü şasiye sahip RR modelini temel alıyor. Şasi, iyileştirilmiş ters çatalın yanı sıra mavi yayla revize edilmiş merkezi yaylı bağlantı ve Full Floater Pro kinematik özelliklere sahip. Şasi tasarımında temel hedef yarış pistinden mümkün olan en iyi tur sürelerini elde etmek oldu. Bu nedenle, M RR’ın şasisi yarış pistlerinden ödün vermeyen tasarıma sahip ancak kırsal yollara uygun nitelikleri de etkileyici. Motosiklette ayrıca sürüş niteliklerinin optimize edilmesine, frenlemeye, çökmeyi önleme kontrolüne ve ön ve arka tekerlek ayarıyla sürücüye en iyi hissi sunmaya özel olarak dikkat edildi.
BMW Motorrad’da ilk kez M frenlerin yanı sıra M karbon jantlar da standart olarak sunuluyor.
Yeni M RR modeliyle ilk kez BMW M GmbH tarafından sunulan otomobillerdeki gibi M frene sahip bir BMW motosikleti pazara sunuluyor. Sistem doğrudan BMW Motorrad şirketinin, Superbike Dünya Şampiyonası’nda yer alan yarış motosikletlerinin yarış tipi frenlerinden elde edilen deneyimle geliştirildi. Frenler maksimum sönümleme dengesini ve kontrol edilebilme özelliğini sunuyor. Harici olarak M fren kaliperleri M logosuyla birlikte mavi anodize kaplamaya da sahip. M karbon jantlarla birlikte yeni M RR, yarış pistinde ve yolda maksimum performans için daha fazla yüksek teknoloji ürünü bileşenlerden oluşuyor.
Kolay okunabilir 6,5 inç TFT ekranlı gösterge paneline ek olarak M GPS veri kaydedici ve M GPS tur tetikleyicinin aktivasyon koduyla kullanılabildiği OBD arayüzü.
Yeni M RR’ın gösterge paneli, M başlangıç animasyonuna ve RR ile aynı temel tasarıma sahip. İsteğe bağlı donanımın bir parçası olarak gösterge panelinin OBD arayüzü aracılığıyla M GPS tur tetikleyici ve M GPS veri kaydedici (Orijinal BMW Motorrad Aksesuarları) kullanımı için kapsamlı veri sağlamak üzere bir aktivasyon kodu (M Competition paketinin içeriği) kullanılabiliyor.
Yarış için tasarlandı - M tasarımı ve M RR’ın dinamik tasarım dili gerçek yarış pisti performansına işaret ediyor.
Yeni M RR mat beyaz/açık mavi, koyu mavi ve kırmızı temel renklerden oluşan M Sport renk teması ile yarışçı genlerini vurguluyor. Granit gri motor kapakları ve siyah renkli yakıt dolum kapağı M RR’ın diğer öne çıkan özellikleri arasında.
M Competition paketiyle birlikte M RR, tasarım ve teknolojiden ödün vermiyor.
Yeni M RR’ın standart donanımından fazlasını isteyenler için M Competition paketi, hem yarış teknolojisi hem de estetik tutkunlarına birinci sınıf bileşenler sunuyor. M Competition paketi, M GPS tur tetikleyici yazılımı ve ilgili aktivasyon koduna ek olarak M makinede işlenmiş parçalar paketi, M karbon paketi ve 220 g daha hafif gümüş salıncak, sürtünme açısından iyileştirilmiş, bakım gerektirmeyen ve DLC kaplamalı M Endurance zincir ve kuyruk yükselti kapağı da dahil olmak üzere yolcu paketini içeriyor.
Yeni BMW M 1000 RR’ın öne çıkan özellikleri: