Yeni BMW CE 04.
14.07.2021
Yeni BMW CE 04 ile sessiz bir devrim: Şehir içinde iki tekerlekli elektrikli ulaşımda yeni bir dönem.
Şehirde özgürlük
“Sabahın erken saatleri. Şehir yeni uyanıyor. Garajıma doğru ilerlerken serin havayı hala içime çekebiliyorum. Üzerimde şık ancak aynı zamanda işlevsel bir parka var. Koruyucu ekipmanlarım gözü yormuyor ayrıca bana kendimi güvende hissettiriyor. Güne başlamaya hazırım.
BMW CE 04 garajda beni bekliyor. Yenilikçi tasarım stiline bayılıyorum. Bataryanın alçak bir konuma yerleştirilmiş olması scooter’a alışılagelmişin tamamen dışında, yepyeni bir form kazandırıyor. Onu görür görmez sevinçle doluyorum. Her güne bu şekilde başlamak mükemmel bir his.
Bu, benim için yeni bir dönemin sembolü: Sessiz devrim dönemi.
Güne erken başlayan kuşların cıvıltısını duyuyorum, şehir ise yeni uyanmaya başlıyor. Şehre ait seslerin giderek yükseldiğini fark edebiliyorum. Her şey hareket halinde. İnsanlar bir koşuşturmaca içinde. Kimi zaman yolları kesişiyor.
Yeni günün nelere gebe olduğunu düşünüyorlar. Belki arkadaşlarla nehir kenarındaki kafede oturulacak. Belki modern sanatlar müzesindeki sergiye gidilecek. Ancak ilk olarak ofis işlerinin halledilmesi gerekiyor. Beyin fırtınası, toplantılar, müşteri ziyaretleri... Hayat bu şekilde ilerliyor.
Akıllı telefonumu scooter ile eşleştiriyorum ve bileğimin tek hareketiyle üzerimdeki parkayı etkinleştiriyorum. Parkanın LED ışıkları yanmaya başlıyor. Belki sessiz biriyim ancak görünür olmak hoşuma gidiyor. Her şey çok basit ve zahmetsiz.
Nihayet yola koyuluyoruz. Her sabah kahvaltımı yaparken bu an için sabırsızlanıyorum. Kuşlar bile beni fark etmiyor. Mahallemin içinden neredeyse çıt çıkarmadan geçiyorum. Bir kez daha şehrin içine karışıyorum.
Trafik ışıklarında insanların bana baktığını fark ediyorum. Oturma pozisyonum dik ve rahat. Ekranda yeni bir mesaj beliyor, bu sırada akıllı telefonum saklama bölmesinde şarj oluyor.
Ve yeşil ışık yanıyor. Scooter’ın torku sayesinde ışıklarda bekleyen tüm araçların kolayca önüne geçiyorum. Roket gibiyim diye düşünüyorum, ancak sessiz bir roket.
Bir zamanların efsanesi Bonanza bisikletinin üzerindeymişim gibi hissediyorum, havalıyım ve diğerlerinden farklıyım. Ancak, aynı zamanda dünyayla bağlantı içindeyim. Teknoloji ve tarz. Özgürlük zaten bu demek değil mi? Ancak dahası da var. Trafik sıkışıklıkları bana vız geliyor, park yeri aramak gibi bir derdim de yok. Bu sayede tonlarca zaman kazanıyorum.
Hızlanma, yüksek hızlar, dönüşler... BMW CE 04 bunların hepsini yeniden tanımlıyor. Trafiğin içinden akarak geçiyorum, sele de tempoma ayak uydurmuş gibi. Her şey tam olması gerektiği gibi hissettiriyor. Virajlardan sörf yapar gibi geçiyorum ve bu bana büyük bir keyif veriyor. Bir dalgadan diğerine atlamak gibi.
O günün akşamı nehir kenarında arkadaşlarla birlikte kahkahalar içinde geçiyor. Dönüş yolunda, otoyolun hataları affetmediğini biliyorum. Bu yüzden scooter’ın üzerinde süzülürken parkamın ışıkları gecenin karanlığında parlıyor. Diğer sürücüler tarafından rahatlıkla görülebiliyorum ve evime güven içinde ulaşıyorum. Garaj yoluma sessizce girerken bir kez daha kuşlar tarafından bile fark edilmiyorum. Şehre doğru dönüp iyi geceler diyorum. Yarın tekrar görüşeceğiz.”
BMW CE 04, şehir için hazırladığımız yeni elektrikli yıldızımız. Elektrikli sürüşü motosikletin verdiği heyecanlı duygularla birleştiriyor. Bu modelde en yeni teknolojiye ve aynı zamanda BMW iX’te kullandığımız en kaliteli batarya ünitelerine yer veriyoruz. Tıpkı CE 04 gibi, gelecekte piyasaya süreceğimiz tüm BMW Motorrad şehir içi ulaşım modelleri tamamen elektrikli olacak.
”Oliver Zipse, BMW AG CEO’su.
Yeni BMW CE 04 ile sessiz bir devrim: Şehir içinde iki tekerlekli elektrikli ulaşımda yeni bir dönem.
BMW Motorrad, yeni BMW CE 04 ile şehir içi kullanım için öngördüğü elektrikli ulaşım stratejisinin izinden istikrarlı bir şekilde gitmeye devam ediyor. İlk olarak 2017 yılında tanıtılan BMW Motorrad Concept Link’in nihai seri üretim modeli olan BMW CE 04, 2020 yılında görücüye çıkan kardeş seri BMW Motorrad Definition CE 04 ile beraber şehir içinde iki tekerlekli ulaşımda yeni bir dönemin kapısını açıyor. Elektrikli tahrik tertibatı, yüzünü geleceğe dönen tasarımı ve yenilikçi bağlantı çözümleri ile bu yeni scooter, ulaşım ve bağlantı fonksiyonlarını şehir ortamında yepyeni bir ulaşım anlayışı için bir araya getiriyor.
Şehirde ve metropol bölgelerde üst düzey sürüş için bol güç ve geniş menzil.
Maksimum çıkış gücü 31 kW (42 bg) olan yeni BMW CE 04, güçlü bir motor ve olağanüstü sürüş keyfi ile karşımıza çıkıyor. Klasik “trafik ışıklarından kalkış” disiplininde 0’dan 50 km/saate yalnızca 2,6 saniyede ulaşıyor. Düşük çıkış güçlü L3e-A1 sınıfı versiyonunda bile 23 kW (31 bg) çıkış gücü sunuyor. Azami hız her iki versiyonda da 120 km/saat. Bu, yalnızca şehir içi yolculuklar için değil, ana yollar ve otoyollar için de oldukça yeterli bir rakam.
Yeni BMW CE 04, 60,6 Ah (8,9 kWsa) değerindeki yüksek batarya kapasitesi ile 130 kilometreye kadar (düşük çıkış güçlü versiyonda 100 km) menzil sunuyor. Bu değer, şehirdeki günlük emisyonsuz sürüş deneyimleri için mükemmel ve ayrıca kısa hafta sonu gezilerine iç rahatlığıyla çıkmak için de yeterli.
Sıvı soğutmalı elektrikli motor ile yenilikçi elektrikli tahrik tertibatı.
BMW CE 04’ün sabit mıknatıs uyarmalı elektrikli motoru şasi içinde batarya ile arka tekerleğin arasında yer alıyor; benzer bir düzene BMW otomobillerinde de rastlıyoruz. Her sürüş modu için özel bir geri kazanım geliştirmek üzere kapsamlı sürüş testleri gerçekleştiren BMW Motorrad, bu sayede sürücüye üst düzey kullanım kolaylığı sunuyor. Yolda karşılaşabileceğiniz her türlü sürüş koşulu için optimum performans ve sürüş özellikleri mevcut.
Otomobillerde kullanılan sistemleri baz alan şarj teknolojisi ile kısa süreli şarj.
Lityum-iyon batarya, normal bir ev tipi priz üzerinden veya bir şarj istasyonunda veya Wallbox’ta entegre şarj aygıtı kullanılarak şarj ediliyor. Batarya tamamen tükenmiş haldeyken şarj işlemi ideal koşullar altında 4 saat 20 dakika sürüyor. 6,9 kW değerine (standart düzey: 2,3 kW) kadar güç çıkışı sağlayan ve opsiyon olarak sunulan hızlı şarj aygıtı sayesinde batarya tamamen tükenmiş haldeyken şarj süresi 1 saat 40 dakikaya iniyor. Batarya yüzde 20 seviyesinden yüzde 80’e kadar şarj edildiğinde, opsiyonel hızlı şarj aygıtı sayesinde bu işlem yalnızca 45 dakika sürüyor. Pazara bağlı olarak, 2,3 kW şarj kapasiteli şarj kablosu BMW CE 04 ile beraber standart olarak geliyor.
Evdeki Wallbox kurulumunda veya ev dışı şarj istasyonlarında hızlı şarj için Mod 3 şarj kablosunu kullanmak gerekiyor. Evde, yolda ve işte şarj için çeşitli özelleştirilmiş planlarla maksimum esneklik sunan BMW Charging çözümleri tıpkı BMW otomobillerde olduğu gibi BMW CE 04 için de sunuluyor.
ASC (Anti-Patinaj Sistemi) ile kayma kontrolü sayesinde daha yüksek sürüş dengesi. Fabrika teslim opsiyonu olarak DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü).
Yeni BMW CE 04 ile sunulan çekiş kontrol sistemi, içten yanmalı BMW motosikletlerinde kullanılan Anti-Patinaj Sistemi ile kıyaslanabilir düzeyde. ASC, arka tekerleğin kayma durumuna göre motor torkunu sınırlandırıyor. Opsiyon olarak sunulan Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) ise sürüş güvenliğini bir üst düzeye taşıyor. DTC, özellikle de yana yatma pozisyonlarında daha güvenli bir hızlanma sunuyor.
Verimli günlük sürüş için “ECO”, “Rain” ve “Road” modları standart olarak geliyor. Daha fazla sürüş keyfi için “Dynamic” sürüş modu ise fabrika teslim opsiyonu olarak sunuluyor.
BMW Motorrad, BMW CE 04 modelini geliştirirken sürücüye maksimum verimlilik ile maksimum sürüş keyfi arasında kişisel bir tercih yapabilme imkanı tanımaya özel olarak dikkat gösterdi. Bu doğrultuda, “ECO”, “Rain” ve “Road” sürüş modları yeni BMW CE 04 ile standart olarak geliyor. Fabrika teslim opsiyonu olarak sunulan ilave “Dynamic” modu ise motosikletin çok daha seri bir tempoda hızlanmasına olanak tanıyor.
Hakimiyet kolaylığı ve yüksek düzeyde sürüş konforu için tek parçalı tübüler çelik ana şasi ile beraber yönsel açıdan kararlı süspansiyon.
Ana şasi tübüler bir çelik yapıdan oluşuyor. Ön tekerlek, 35 mm çapındaki kızaklı boruya sahip teleskopik çatal ile kontrol ediliyor. Arka tekerlekte ise tek taraflı bir salıncak kullanılıyor. Arka bölümde süspansiyon ve sönümleme, doğrudan kontrol edilen ve tamamen kapalı bir yaylı bağlantı ile sağlanıyor. Yeni BMW CE 04’ün ön tekerleğinde 120/70 R15 67H ve arka tekerleğinde 160/60 R15 56H boyutlu lastikler kullanılıyor.
Yeni nesil ABS ile güçlü fren sistemi. Fabrika teslim opsiyonu olarak yan yatma kapasiteli ABS Pro.
Ön tekerlekte kullanılan iki diskli fren güvenli bir yavaşlamayı garanti ediyor ve arka tekerlekte kullanılan tek diskli sistem ile destekleniyor. Ayrıca, BMW Motorrad ABS sistemi yüksek bir aktif güvenlik düzeyi sağlıyor. Opsiyonel bir özellik olarak sunulan ABS Pro ile yan yatma sensörü sayesinde dönüşlerde yapılan frenleri de ABS Pro kontrol ediyor ve mümkün olan en yüksek güvenlik düzeyini sunuyor.
Pratik rota planlama ve kapsamlı bağlantı fonksiyonu için entegre harita navigasyonu özellikli 10,25 inç TFT renkli ekran standart olarak sunuluyor.
Yeni BMW CE 04, standart olarak entegre harita navigasyon ve bağlantı özelliğine sahip 10,25 inç TFT ekranla birlikte geliyor. Mükemmel okunabilirlik, net menü navigasyonu ve üst düzeyde entegre işletim konsepti yeni BMW CE 04’ü scooter segmentinin zirvesine taşıyor. Bu segmentte ilk kez sunulan yeni 10,25 inç renkli ekran, navigasyon haritasının gösterge panelinde gösterilmesine olanak tanıyor ve böylece ek bir ekrana gerek kalmıyor.
Her yönden güçlü LED aydınlatma üniteleri. Fabrika teslim opsiyonu olarak Adaptif Pro Farlar ve aydınlatma fonksiyonları.
Yeni BMW CE 04’ün aydınlatma üniteleri, en yeni LED teknolojisini temel alıyor. Ön tarafta, uzun ve kısa huzme fonksiyonlarını içeren bir far yer alıyor. LED teknolojisinin kullanıldığı stop lambasının yanı sıra sinyal lambalarında da LED teknolojisine yer veriliyor. Fabrika teslim opsiyonu olarak sunulan Pro Farların adaptif dönüş aydınlatması sayesinde gece sürüşlerinde güvenlik düzeyi daha da üst seviyeye taşınıyor. Bu sistem sayesinde sürücü, gece sürüşlerinde daha fazla güvenlik için dönüşlerde iyileştirilmiş bir aydınlatma fonksiyonundan faydalanıyor. “Karşılama” ve “Uğurlama” ışıkları gibi özel aydınlatma fonksiyonları da fabrika teslim opsiyonu olarak sunuluyor.
Geleceğe dönük tasarım ve renk teması.
Yeni BMW CE 04’ün tasarımı, şehir içinde iki tekerlekli ulaşımın geleceğine ışık tutuyor. Bu yeni sürüş teknolojisini daha da heyecanlı hale getiren yenilikçi bir stilin kullanıldığı tasarım aynı zamanda BMW Motorrad ailesinin bir üyesi olarak kendini hemen belli ediyor. Açık Beyaz rengindeki modern yüzeyler, ön bölümde ve yanlarda mat siyah kesitlerle tamamlanırken “yüzer” tasarımlı sele bölümünde mat siyah renk tekrar karşımıza çıkıyor. Bunlara ek olarak, disk jant görünümüne sahip yenilikçi tekerlekler (monoblok tekerlek) ve yan dikme de tasarımın stilini güçlendiriyor. Yeni BMW CE 04’ün Avantgarde Style versiyonu ise (fabrika teslim opsiyonu) modern şehir ulaşımında çarpıcı ve renk dolu bir duruş sergiliyor. Bu stilde, metalik Magellan grisi gövde siyah/turuncu seleyle, turuncu rüzgarlık reflektörüyle ve çeşitli grafik tasarımlarla tamamlanıyor.
Yeni BMW CE 04, BMW Motorrad’ın elektrikli ulaşım stratejisinin yeniden şekillendirilmiş yeni dönemini temsil ediyor. Tasarımda şehre ait bileşenler dikkate alınıyor. Scooter, bu özelliği ile hem teknoloji hem de görsellik açısından yepyeni bir standart belirliyor.
”Florian Roemhild, BMW CE 04 Proje Yöneticisi.
Yeni BMW CE 04’ün öne çıkan özellikleri:
• 15 kW (20 bg) motor gücü. 31 kW (42 bg) maksimum motor gücü. Düşük çıkış güçlü versiyon: 11 kW (15 bg) veya 23 kW (31 bg).
• 60,6 Ah (8,9 kWsa) ile geniş batarya ünitesi kapasitesi.
• Yaklaşık 130 kilometrelik menzil (düşük çıkış güçlü versiyon: 100 km).
• Otomobillerde kullanılan sistemleri baz alan şarj teknolojisi ile kısa süreli şarj.
• ASC (Anti-Patinaj Sistemi) ile kayma kontrolü sayesinde daha yüksek sürüş dengesi. Fabrika teslim opsiyonu olarak DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü).
• Verimli günlük sürüş için standart olarak sağlanan “ECO”, “Rain” ve “Road” modları. Daha fazla sürüş keyfi için fabrika teslim opsiyonu olarak sunulan “Dynamic” sürüş modu.
• Tek parçalı tübüler çelik ana şasi ile yönsel açıdan kararlı süspansiyon.
• ABS özellikli güçlü fren sistemi. Fabrika teslim opsiyonu olarak yan yatma kapasiteli ABS Pro.
• Standart olarak sunulan entegre harita navigasyonu özellikli 10,25 inç TFT renkli ekran ve kapsamlı bağlantı fonksiyonu.
• Her yönden güçlü LED aydınlatma üniteleri. Fabrika teslim opsiyonu olarak Adaptif Pro Farlar ve aydınlatma fonksiyonları.
• Yan ve ön bölümlerde saklama bölmeleri. Sele üzerinde otururken çalıştırılabilen yan kask bölmesi.
• USB-C şarj portuna sahip aktif havalandırmalı mobil telefon bölmesi.
• Geleceğe dönük tasarım ve renk teması.
• Geniş opsiyonel ek özellik yelpazesi, orijinal BMW Motorrad Aksesuarları ve sürücü donanımları.