BMW MOTORRAD’DAN YENİ BİR ÖZEL YAPIM MOTOSİKLET: BLECHMANN R 18.
Özel yapım motosiklet dünyasında “Blechmann” olarak da tanınan Bernhard Naumann, BMW R 18 için kendi versiyonunu oluşturdu.
11.09.2020
Güçlü bir karakter güçlü bir isim gerektirir. “Blechmann” ismi de metal kadar güçlü bir anlama sahip. Avusturyalı özel yapım motosiklet tasarımcısı Bernhard Naumann, yani nam-ı diğer “Blechmann”, BMW Motorrad ile birlikte son çalışması olan Blechmann R 18’i sunuyor.
Yeni BMW R 18 ile BMW Motorrad, Nisan 2020’de cruiser segmentinin ilk seri üretim motosikletini pazara sunmuştu. Hiçbir BMW motosikletine benzemeyen bu model, teknik ve tasarım stili açısından tamamen tarihi BMW motosiklet geleneğini yansıtıyor. BMW R 5 gibi tanınmış modelleri temel alan modelde odak noktası, motosikletin en temel özelliklerine yönlendirildi. Bu sayede Bernhard Naumann, şasi ve teknoloji açısından mümkün olduğunca az detay değiştirerek Blechmann R 18’i ortaya çıkarmak için yalnızca orijinal bağlantı noktalarını kullandı.
Blechmann R 18’in detayları.
Blechmann R 18’in detayları.
Bernhard Naumann yeni bir esere başlarken bir ön taslak kullanmıyor. Bunun yerine, motosiklet üzerinde çalışırken ilham alıyor. "Tasarımımı son malzemeyi kullanarak doğrudan bu nesne üzerine çizerim.” Diyor Naumann, “…bu sayede gereksinimlere doğrudan cevap verebiliyor ve oranları her zaman göz önünde bulundurabiliyorum”.
Tasarımcı, Belchmann R 18’de ön kaplamanın oranlarını doğru şekilde değerlendirmek için işe tersten başladı. Sportif tek kişilik motosiklette arka çamurluk, sele ve yolcu selesinin orijinal destek yapısı temel alındı. Motosiklette Kellermann stop lambası kullanılırken yakıt deposu ise büyük ölçüde modifiye edildi. Yakıt deposunun daha dar olmasıyla, bir yandan motosiklete daha sportif bir hava kazandırırken diğer yandan motorun da öne çıkarılması planlandı. Ayrıca dizlik bölümleri modeldeki atletik çizgileri desteklerken orijinal direksiyon borusu kısa gidonun temelini oluşturacak şekilde kullanıldı.
Blechmann ayrıca farları da kişiselleştirdi. En son BMW özel yapım motosikleti BMW R nineT’den dönüştürülen "Giggerl” modelinde olduğu gibi farlar, böbrek şeklinde sade bir yaklaşımla tasarlandı. Blechmann klasik boxer motora paralel şekilde, merkeze belirgin bir filamanlı lamba yerleştirdi. Burada da gidon açısı ve öne doğru yatırılmış far, özel yapım motosikletin temel görünümünü belirledi. Bernhard Neumann kişiselleştirme çalışmasını siyah boya ve klasik beyaz renkte BMW Motorrad çizgileriyle mükemmelleştirdi. Blechmann’ın yapımında görev alan ekip BMW R 18’in bu versiyonu için toplamda 450 saat çalıştı.
Kişiselleştirmenin tanımı.
Kişiselleştirmenin tanımı.
Blechmann yaptığı işi klasik bir özel yapım çalışması olarak görmüyor. Tasarımcı şunları söylüyor: “İşim ortaya beyaz bir tuval çıkana kadar orijinal versiyona ait parçaların sökülmesiyle başlar. Yapım devam ederken tasarım da gelişir. Buna ‘Blechmann tarzı hızlı prototip’ diyorum”. Bernhard Naumann’ın atölyesini benzersiz kılan da bu.
Blechmann işçilikte ve tasarımlarında çoğunlukla tek başına çalışıyor. Gerekli olduğunda titizlikle seçtiği profesyonellerden destek alıyor. "Bu dünyada kendi başınıza hiçbir şey yapamazsınız. Güvenilir bir personel altyapısına sahip olmaktan son derece mutluyum".
Yasal uyarı
Burada gösterilen araçlar BMW tarafından üretimi veya dağıtımı yapılmayan ve test edilmeyen üçüncü şahıslara ait özel parçalar ve/veya özel üretim bileşenlerle modifiye edilmiş ya da donatılmış olabilir. BMW bu tip modifikasyonlar için (montaj, özellikler ve gösterilen özel parçaların/bileşenlerin kullanımı dahil olmak üzere) sorumluluk üstlenmez. DİKKAT: Seri üretim araçlar üzerinde yapılan değişiklikler (üçüncü şahıslara ait özel parçaların ve/veya özel yapım parçaların takılması ve kullanımı dahil olmak üzere) sürüş karakterini etkileyebilir! Modifiye edilmiş BMW motosikletlerini sürmekten kaynaklanabilecek riskler sürücüye aittir.