Güç ve zarafetle yaratıldı
Yakıt depoları ve ceketler, kasklar ve aletler, kaligrafi ve fotoğrafçılık; atölye ya da başka bir deyişle Shinya Kimura'nın harikulade ve düzenli kaosu. Dünyanın en çok aranan (ve en ilginçlerinden!) özel yapım motosiklet tasarımcılarından biri olan Shinya Kimura'nın atölyesi anılar ve her türden şaşkınlık verici eşya ile yüklü. Her yıl bu kutsal salonlarda en fazla iki veya üç motosiklet yapılıyor. Shinya, modifikasyon projeleri sırasında kendini tamamen projeye verebilmek için her zaman aynı anda tek bir motosiklete odaklanıyor. Bu tercihinde akıcılık ve uyumun yanı sıra Japon estetiğine özgü Wabi-Sabi kavramı da önemli role sahip. Çoğunlukla eski motosikletlerin paslı ve orijinal karakteri, onun için gelecekteki sürücüsünün ruhu kadar önemli. Ne de olsa projeyi tamamlayan sürücünün ta kendisi. Bu nedenle bu kez Shinya'nın atölyesinde yeni bir R 18 olması ve sürücüsünün de kendisi olması çok daha heyecan verici.
Yaklaşımım bir şey yapmaktan, hissetmekten geliyor. Taslaklar ya da çizimler, planlar veya modeller olmadan.
”Shinya Kimura
Chabott Mühendislik
Shinya'nın çalışırken duyduğu bu his nereden geliyor? Shinya, deneyimini ailesinin Tokyo'nun merkezindeki ağır yağ kokan, soğuk çelik ve makinelerin sürekli olarak çıkardığı çekiç sesiyle dolu perçin fabrikasında kazandı. Tüm bunlar bilinçaltını şekillendirdi ve ilk atölye konseptlerini ortaya çıkarmasını sağladı. Aynı zamanda bir şair olan babasının yanı sıra annesi de kaligrafi sanatında ustaydı. Bunun sonucunda Shinya'nın doğduğu günden itibaren estetik hassasiyete sahip olduğu görülüyor. Modifiye ettiği her motosikletin mirasını, köklerini ve karakterini dikkatle inceliyor ve tüm ağırbaşlılığıyla her detayına dikkat gösteriyor. R 18 ile birlikte hiç şüphesiz ele alınacak çok şey var. Shinya bunu hemen anlıyor.
Büyük Boxer motoru kendi gözleriyle görmesi bunun şimdiye kadar üzerinde çalıştığı en büyük motor olduğunu hemen fark etmesini sağladı. Ancak, başlangıçtaki hissi kısa süre sonra ortadan kayboldu. Motosikletin kullanımı Shinya'ya özellikle R 69 S gibi hayatı boyunca sahip olduğu Boxer motorlu birçok motosikleti hatırlattı. R 18'in kolay kullanımı ve kendisine verdiği tepki onu çabucak etkiledi. Ancak gaz kolunu ilk kez çevirdiğinde 1.800 cc'lik dizginlenmemiş bir güç açığa çıktığında yeni bir Boxer motoru deneyimini hissetti. Shinya kendisini neredeyse bozulmamış bir sürüş keyfi ele geçirmiş gibi hissetti ve bu his motosikletten inmeyi epey zorlaştırdı. Sürüş sırasındaki hislerini şu şekilde ifade etti: "Kaotik veya zincirlerinden boşalmış bir güç yerine hakimiyet ve zarafet dolu bir güç. Yalnızca BMW'nin yapabileceği bir şey". Modifikasyon projesine çabucak bir isim buldu: “The Wal” - katışıksız güç ve dinamik zarafetin kombinasyonu.
Ve böylece motosikletin odak noktası hızla belirlendi: “The Wal” Shinya ve onun sürüş tarzına uyum sağlamalıydı. Motosikletin teknik tanımını "Sports Endurancer" olarak yaptı. Büyük Boxer üzerinde uzun yolculuk yapma arzusunu tatmin etmek için uzatılmış, dinamik oturma pozisyonu ve bir dizi kaplama temel gereklilikler arasındaydı. Modifikasyon sırasında Shinya özellikle motosikletin etkileyici kullanımını ve sürüş deneyimini en küçük bir şekilde değiştirmeden kendi hissettiklerini ve isteklerini temel alarak modifiye etmekten oldukça mutluydu. Sonunda R 18 olağanüstü ve düzenli kaosun ustasını bile şaşırtmayı başarmıştı.
Motosikletin detayları
Şasi ve süspansiyon bileşenleri orijinaliyle aynı. Shinya bu bağlamda "Sports Endurancer" motosikletini geliştirme potansiyeli görmedi.
Shinya bronz tonlarda toz boya yapılmadan önce ilk olarak tüm parçalara çekiçlenmiş ve eşit dokuya sahip bir görünüm verdi.
Shinya seleyi kendisi tasarladı. Üretimini Japonya'daki BACKDROP Leathers üstlendi. Derin pilot tipi sele, sürücülerin motosikletle neredeyse tamamen bir olmalarını sağlıyor.
Yakıt kapasitesinin artırılması için ikonik damla biçimi farklı bir şekle sahip yakıt deposuyla değiştirildi. Uzatılmış kutu şekli sayesinde yakıt deposu artık yaklaşık 4 litre daha fazla yakıt alabiliyor.
Tüm kaporta bileşenlerinin tamamlanmasıyla Shinya uzun bir süre düşünmesinin ardından egzoz borularının ikonografik çizgilerinin siyah renkten daha fazlasına ihtiyacı olmadığı sonucuna vardı.
Diğer tüm gövde parçaları gibi bu alüminyum parça da elde şekillendirildi. Birbiriyle uyumlu çizgilerin yanı sıra motosikletin akıcılığını da tamamlıyor ve çarpıcı, yuvarlak stop lambasını da içeriyor.
Kendi R 18 motosikletinizi nasıl tasarlayacaksınız?
Kendi R 18 motosikletinizi nasıl tasarlayacaksınız?
R 18'in tasarımı ve ikonografisi özel yapım motosiklet tasarımcılarının kalp atışlarını hızlandıracak. Ancak tasarlayıcımızın da nabzınızı hızlandıracağını garanti ediyoruz.
Yasal Uyarı
Gösterilen araçlar, BMW Motorrad tarafından üretilmeyen, dağıtılmayan veya test edilmeyen üçüncü şahıs aksesuarları ve/veya tescilli parçalarla değiştirilebilir ve donatılabilir. BMW Motorrad değişiklikler (gösterilen aksesuarların kurulumu, özellikleri ve kullanımı dahil) için sorumluluk kabul etmez.
DİKKAT: Üretim araçlarının modifikasyonu (üçüncü şahıs ve tescilli parçaların montajı ve kullanımı dahil) sürüş özelliklerini bozabilir! Araçlarımızı modifiye edilmiş durumda kullanmanın riski size aittir.