BMW R 18 CLASSIC: CRUISER AİLESİNİN İKİNCİ ÜYESİ.
Yeni BMW R 18’in prömiyerinin ardından BMW Motorrad şimdi de cruiser segmenti yeni model serisinin ikinci üyesi Yeni BMW R 18 Classic’i sunuyor. Yeni BMW R 18 Classic, ünlü touring cruiser modellerinin ortaya çıktığı zamanları hatırlatan nostaljik bir touring motosiklet. R 18 son derece sade tarzıyla öne çıkarken R 18 Classic büyük ön cam, yolcu koltuğu, sele çantaları, ek LED farlar ve 16 inç jantlara sahip.
28.10.2020
Yeni BMW R 18 Classic ve Yeni BMW R 18 geçmişten gelen BMW motosiklet geleneğini sürdürüyor. Teknolojik ve görsel açıdan BMW R 5 gibi ünlü modellerden ilham alınarak tasarlanan modellerde tasarım, motosikletin temel özelliklerine odaklanıyor. Saf, gösterişsiz teknoloji ve boxer motor, sürüş keyfinin merkezini oluşturuyor. Ayrıca, büyüleyici bir genel konsept oluşturmak için klasik tasarımı sade ve modern teknolojiyle bir araya getiren R 18 Classic ve R 18, heyecan verici olduğu kadar dengeli bir sürüş deneyimi de sunuyor.
Tam torkuyla tüm zamanların en güçlü BMW boxer motoru.
Tam torkuyla tüm zamanların en güçlü BMW boxer motoru.
Yeni BMW R 18 Classic ve R 18'in en önemli özelliği, tamamen yeni geliştirilen iki silindirli, “Big Boxer” adı verilen boxer motoru. Bir motosiklet serisinde şimdiye kadar kullanılan en güçlü iki silindirli boxer motor 1.802 cc hacme sahip. Azami çıkış gücü 4.750 dev/dak’da 91 bg (67 kW). 2.000 ile 4.000 dev/dak arasında her zaman kullanılabilir olan 150 Nm'den fazla torkla bu saf çekiş gücüne güçlü ve etkileyici bir ses eşlik ediyor.
Çift döngülü çelik borulu şasi ve sert şasi tasarımına sahip kapalı aks tahrikli arka salıncak.
Çift döngülü çelik borulu şasi ve sert şasi tasarımına sahip kapalı aks tahrikli arka salıncak.
Yeni R 18 Classic'te süspansiyonun en önemli parçasını, çift döngülü çelik borulu şasi oluşturuyor. Şasi tasarımı, BMW Motorrad’ın uzun süredir devam eden bu tipteki şasi geleneğini sürdürüyor. Üstün üretim kalitesi ve titizlikle tasarlanan detayları, çelik borular ile dökme veya dövme parçalar arasında kaynaklanmış bağlantılar gibi dikkatli bakıldığında fark edilen özelliklerde de kendini gösteriyor. Efsanevi BMW R 5’tekine benzer bir spor tasarıma sahip olan arka salıncak, arka aks şanzımanını cıvatalı bağlantılar aracılığıyla özgün bir tasarımla çevreliyor.
Çatal manşonlu teleskopik çatal, dirsekli süspansiyon bağlantısı, wire spoke jantlar ve disk frenler.
Çatal manşonlu teleskopik çatal, dirsekli süspansiyon bağlantısı, wire spoke jantlar ve disk frenler.
Yeni BMW R 18 Classic ve R 18'de süspansiyon elemanlarında elektronik ayar seçenekleri özellikle kullanılmadı. Bunun yerine harekete bağlı sönümleme-ayarlanabilir yay ön yükü özellikli, doğrudan monte edilmiş merkezi süspansiyon bağlantısı ve teleskopik çatal, üstün tekerlek kontrolü ve cazip süspansiyon konforu sağlıyor. Efsanevi BMW R 5'te olduğu gibi teleskopik çatalın tüpleri, çatal manşonun içine yerleştirildi. Çatal borunun çapı 49 mm, süspansiyon mesafesi ise önde 120 mm ve arkada 90 mm. Yeni BMW R 18 Classic ve R 18 fren sistemi, dört pistonlu sabit kaliperler ile birlikte öndeki çift diskli fren ve arkadaki tek diskli frenden oluşuyor. Wire spoke jantlar, son derece şık bir görünüm sağlıyor.
Optimum kontrol için uyumlu ergonomik özellikler.
Optimum kontrol için uyumlu ergonomik özellikler.
BMW Motorrad felsefesine uygun olarak Yeni BMW R 18 Classic ve R 18, “orta kısma monte ayak dayama” adı verilen ve rahat bir pozisyon sunan ayak dayamalara sahip. Silindirlerin arkasındaki BMW’ye özgü bu klasik pozisyon, aynı zamanda optimum araç kontrolü için rahat ve aktif bir sürüş pozisyonu sağlıyor.
Üstün sürüş keyfi ve güvenliği için standart olarak sunulan üç sürüş modu.
Üstün sürüş keyfi ve güvenliği için standart olarak sunulan üç sürüş modu.
Yeni R 18 Classic ve R 18 ayrıca bireysel sürücü tercihlerine uyum sağlayacak şekilde bu segmentte alışılmışın dışında “Rain”, “Roll” ve “Rock” olmak üzere üç standart sürüş modu sunuyor. Standart donanım üst düzey sürüş güvenliği sağlayan devre dışı bırakılabilir ASC’yi (Anti-Patinaj Sistemi) de içeriyor. Buna ek olarak, Yeni R 18 Classic ve R 18 standart olarak sunulan motor sürükleme torku kontrolü (MSR) ile donatıldı. Diğer seçeneklerin yanı sıra geri vites asistanı rahat manevra yapmayı sağlarken, Yokuşta Kalkış Kontrolü fonksiyonu işleri daha da kolaylaştırıyor.
Sağlam şasi tasarımı, modern teknoloji ve özgün malzemeleriyle yeni tanıtılan ikonik tasarım.
Sağlam şasi tasarımı, modern teknoloji ve özgün malzemeleriyle yeni tanıtılan ikonik tasarım.
Ağırlıklı olarak BMW R 5 gibi klasiklerden etkilenen birçok detayda sade tasarımın korunduğu R 18 Classic ve R 18, geçmiş zamanların simge haline gelmiş tasarımını ustalıkla günümüze taşıyor. Çift döngülü şasi, damla şekilli yakıt deposu, açık üniversal mili ve çift çizgili gövde rengi (fabrika teslim seçeneği) gibi fonksiyonel ve stil sahibi öğelerin 1936 yılına ait efsanevi boxer’ı hatırlatması tesadüf değil. R 18 Classic ve R 18'in klasik gövde özellikleri, özgün bir klasiğe yakışır şekilde metalden yapıldı. Süspansiyon da benzer şekilde efsanevi R5 modelini hatırlatıyor. Çift taraflı salıncak ve dirsekli süspansiyon bağlantısı ile birlikte, R5’in sert şasi konsepti görsel açıdan modern çağa mükemmel şekilde uyum sağlıyor.
R 18 Classic First Edition ve R 18 First Edition:
R 18 Classic First Edition ve R 18 First Edition:
Yeni R 18’in, lansmandan hemen sonra dünya çapında özel R 18 Classic First Edition ve R 18 First Edition modelleri olarak ve belirli pazarlarda standart model olarak piyasaya sunulması bekleniyor. R 18’in tasarımı, klasik siyah kaplamalı ayrıcalıklı donanım özelliklerini beyaz çift çizgili gövde rengi ile bir araya getiriyor. Öne çıkan diğer özellikler arasında çok sayıda krom yüzey, koltuk arması ve yan kapaklardaki “First Edition” krom toka yer alıyor.
Kişiselleştirilebilir parçalar ve “Makinede İşlenmiş” ve “2 Tonlu Siyah” Roland Sands tasarım koleksiyonları
Kişiselleştirilebilir parçalar ve “Makinede İşlenmiş” ve “2 Tonlu Siyah” Roland Sands tasarım koleksiyonları
BMW Motorrad donanım yelpazesi, R 18 Classic ve R 18'i kişisel zevkinize ve tercihlerinize göre uyarlayabileceğiniz maksimum kişiselleştirme seçenekleri sunuyor. Orijinal BMW Motorrad Aksesuarları programında sunulan geniş parça seçenekleri, R 18 Classic ve R 18'in karakterini önemli ölçüde dönüştüren bireysel kişiselleştirme olanakları sunuyor. Yeni R 18 Classic ve R 18'in piyasaya sunumu için ayrıca Roland Sands Design ile işbirliği içinde oluşturulan “Machined” ve “2-Tone-Black” isimli iki farklı frezelenmiş alüminyum parça tasarım koleksiyonu da mevcut olacak.
Ünlü markalarla işbirliği: “Made in USA” Mustang koltuklar ve Vance & Hines egzoz sistemleri.
BMW Motorrad, Yeni R 18'in aksesuarları ve kişiselleştirme programı için yüksek kaliteli el yapımı koltukların farklı versiyonlarını sunmak üzere Roland Sands Design ve ABD'li üretici Mustang Seat dahil birçok tanınmış tedarikçi ile işbirliği yapıyor. Ayrıca Vance & Hines ile işbirliği içinde sunulan egzoz sistemleri de bir o kadar yaratıcı kişiselleştirme potansiyeline sahip.