BMW MOTORRAD VE METZELER, SERİ ÜRETİM BMW R 1300 GS MODELLERİYLE DÜNYANIN EN YÜKSEK AKTİF YANARDAĞINA TIRMANDI.
18.02.2024
Macera ikonu motosikletle 24 saatten kısa sürede deniz seviyesinden 6.000 metrenin üzerine yolculuk.
Yeni BMW R 1300 GS, dünya prömiyerinden yalnızca iki buçuk ay sonra olağanüstü arazi uzmanlığını ve benzersiz sağlamlığını Güney Amerika'da kanıtladı. Tam donanımlı BMW R 1300 GS modellerinden oluşan bir filo, 6-7 Aralık 2023 tarihleri arasında deniz seviyesinden başlayarak 6.893 metre yüksekliğiyle dünyanın en yüksek aktif yanardağı olan Nevado Ojos del Salado'ya bir tırmanış yolculuğu gerçekleştirdi. Filo, 24 saatten kısa bir sürede 6.000 metrenin üzerinde bir yüksekliğe ulaşmayı başardı. Sürücüler için olduğu kadar motosikletler ve lastikler için de son derece zorlu olan bu tırmanış Nevado Ojos del Salado'nun kuzey kanadında zorlu koşullarıyla bilinen “Kaya Kanalı”nda son buldu. Keşif gezisi ekibi 6.006 metreye sadece 19 saat 22 dakikada tırmanarak maksimum 6.027 metre yüksekliğe ulaştı.
Hem insan hem de makine için son derece zorlu bir mücadeleyi temsil eden bu yolculuğun arka planını, Nevado Ojos del Salado'nun da ait olduğu, Şili'deki Atacama Çölü’nde yer alan dünyanın en yüksek aktif yanardağ zinciri olan Circuito de los Seis Miles oluşturuyor. Dört standart BMW R 1300 GS modeli, Nevado Ojos Del Salado tırmanışı için 6 Aralık'ta yerel saatle 15.00'te Atacama bölgesindeki Pasifik Okyanusu’nda Caldera limanı yakınındaki bir kasaba olan Bahia Inglesa'dan yola çıktı.
Uluslararası sürücü ekibi.
Varış noktasına nihayet 7 Aralık’ta yerel saatle 10.22’de ulaşıldı. Metzeler Karoo 4 lastiklerle donatılan BMW R 1300 GS modellerinin yolculuğu Pasifik Okyanusu kıyısında deniz seviyesinde başladı, ardından Atacama Çölü'nden Circuito de los Seis Miles’a tırmanışla devam etti ve nihayet Arjantin-Şili sınırındaki Nevado Ojos del Salado'nun yamaçlarında son buldu. BMW R 1300 GS'i kullananlar arasında BMW Motorrad Geliştirme Müdürü Christof Lischka, Metzeler Test ve Teknik Müdürü Salvatore Pennisi, İtalyan Extreme Enduro Şampiyonu ve İtalyan InMoto dergisi test uzmanı Michele Pradelli ve Alman MOTORRAD dergisi test uzmanı ve gazetecisi Karsten Schwers yer aldı.
Bu keşif gezisinin bir diğer benzersiz özelliği de bu yolculuğu standart motosikletler ve standart lastiklerle gerçekleştirme kararıydı. Bu sonucun, macera sürüşü dünyasına yeni bir boyut kazandıracak şekilde 19 inç ön ve 17 inç arka lastiklerle elde edildiğini de belirtmek gerekir.
Christof Lischka: “Yeni BMW R 1300 GS, zorlu koşullarda 6.000 metreyi aşan yüksekliğe çıktığı bu olağanüstü sürüşle neler yapabileceğini ve ne için tasarlandığını gösterdi. Off-road ve macera sürüşünün yanı sıra asfaltta ve uzun yolculuklarda sportif sürüş konusundaki ustalığını ortaya koydu. Arazi lastikleriyle standart donanım modeliyle bile. Bu keşif gezisiyle yeni GS'in bu temel becerilerini bir kez daha vurgulamak bizim için önemliydi.”
Off-road lastiklerle standart BMW R 1300 GS.
Yeni BMW R 1300 GS, fabrika teslim orijinal ekipman olarak Metzeler Tourance Next 2 lastiklerle sunuluyor. Bu yolculukta ise özel off-road kullanımı için opsiyonel olarak sunulan Metzeler Karoo 4 lastikler kullanıldı. BMW R 1300 GS, Metzeler Karoo 4 lastikleriyle hem arazide hem de macera yolculuklarında daha da iyi sürüş özellikleri sunuyor. Arazide örnek niteliğinde bir çekiş gücü sunan çok amaçlı lastikler, kumlu yollardan veya çöllerden en derin çamurlara kadar her yerde kullanılabiliyor. Bu lastikler ayrıca yeni BMW R 1300 GS'in gelişmiş sürüş asistan sistemleriyle yolda ve arazide de mükemmel performans gösteriyor.
Hem insan ve hem de makine için bir meydan okuma.
Nevado Ojos del Salado’ya tırmanış hem insan hem de makine için son derece zorlu bir mücadele. Keşif gezisi katılımcılarının önemli miktarda fiziksel ve zihinsel çaba göstermesi gerekiyor. Her şeye rağmen ekip, tırmanışı 24 saatten kısa sürede tamamlamayı başardı. Ayrıca yolculuğa katılanlar 5.000 metreden yüksekte insanlar için son derece elverişsiz bir ortama ulaştı. Sıcaklıkların çok düşük (gündüz -10 °C ve geceleri -20 °C civarında) olduğu bu ortamda oksijen içeriği de düşük.
Bu nedenle uzun vadeli hazırlık ve önceden bölgeye alışılması önem taşıyor. Bu uzun yolculuktan önceki günlerde farklı yüksekliklerde birkaç kamp üssü kuruldu ve Avrupa’nın en yüksek aktif yanardağı olan Sicilya'daki Etna Dağı’nda bir simülasyon gerçekleştirildi. Yolculuğa katılanların yaptığı hazırlıklar arasında Enna ilinde sağlık otoriteleriyle iş birliği içinde Enna Üniversitesi’nde gerçekleştirilen özel tıbbi testler ve kontroller de vardı.
Deniz seviyesinden 5.000 metrenin üzerindeki yükseklikte soğuk ve düşük hava basıncı, Boxer motorun hava-yakıt karışımının elektronik kontrolü ve aynı zamanda yeni BMW R 1300 GS'in diğer tüm araç bileşenleri açısından özellikle zorlayıcı koşulları da beraberinde getiriyor. Taşlı patikalar, asfaltsız yollar, uçsuz bucaksız kumlu alanlar ve hatta bazen buz ve karın eşlik ettiği çeşitli arazi koşullarında şasi ve lastiklerin performansı da sınanmış oldu.
Christof Lischka şunları söylüyor: “Yeni R 1300 GS ile bu zorlu görevi üstlendiğimiz ve başarıyla üstesinden geldiğimiz için çok mutluyum. Yeni GS, bu tür macera dolu sürüşlerde standart donanımıyla olağanüstü off-road uzmanlığını ve en zorlu durumlarda neler yapabileceğini göstermiş oldu.”