BMW MOTORRAD YENİ SOULFUEL MOTOSİKLETİNİ SUNUYOR.
22.11.2021
Japon özel yapım ustası Shinya Kimura’nın son kreasyonu olan “The Wal” benzersiz, farklı ve aynı zamanda tamamen BMW R 18’e özgü bir motosiklet.
Roland Sands ve Dirk Oehlerking’in ardından Kimura, R 18’i “SoulFuel” serisi için olağan üstü ve benzersiz bir versiyona dönüştüren üçüncü özel yapım ustası oluyor. “SoulFuel”, BMW Motorrad ile seçkin özel yapım ustaları arasındaki iş birliği kapsamında benzersiz versiyonlar sunmaya devam ediyor.
Kısa süre öncesine kadar ağırlıklı olarak daha eski motosikletler üzerinde çalışan Shinya Kimura, ilgisini modern motosikletleri içeren projelere giderek daha yoğun olarak veriyor.
“The Wal” projesi de bunlardan biri olarak öne çıkıyor. Japon özel yapım ustası, “The Wal” projesinin ilk aşamalarını anlatmak için şu sözleri kullanıyor: “Bu proje, şu ana kadar üzerinde çalıştığım en güncel ve en muhteşem motora sahip olan R 18 etrafında şekilleniyor. Her şey, Almanya’da BMW Motorrad R 18 geliştirme ekibini ziyaret etmemle başladı. Bu sayede, BMW Motorrad’a büyük başarılar kazandıran sınırsız tutku ve yenilikçi güçle tanışma fırsatı yakaladım. Derken, 2021 yılının şubat ayında California’da standart R 18’i birkaç yüz kilometre boyunca kullanarak motosikletin karakteri hakkında fikir sahibi oldum. Yaptığımız görüşmeler sonucunda, bir yapımcı olarak tüm hünerlerimi kullanıp R 18 için kişisel bir yorum geliştirdim.”
“The Wal” projesine şubat ayı ortalarında başlayıp motosikleti haziran ayının sonunda neredeyse tamamlayan Kimura, konu hakkında şunları söylüyor: “Motosikleti neredeyse tamamlamıştım ancak o noktada beni iki hafta daha meşgul edecek bazı mekanik sorunlarla karşılaştım.”
Yapım sürecinde eskizler, çizimler, ayrıntılı planlar veya maket modeller kullanmayan Shinya Kimura’nın işçiliğini tanımlamak için “uygulamalı” tasarım ifadesini kullanmak yerinde olur. Bununla birlikte yapımcı, müşterilerinin (bu durumda kendisinin) isteklerini kesin bir biçimde dikkate alıyor.
“R 18’i tamamen kendim için şekillendirdim” diyen Kimura, sözlerine şöyle devam ediyor: “R 18 seri üretim modelini kullandığımda, bir karenaja yer vererek ön bölüme odaklı bir tasarım uygularsam motosikletin yapı ve sürüş ile ilgili tercihlerime daha uygun olacağını düşündüm. Motosikleti kullandıktan sonra üzerlerinde bir değişiklik yapmama gerek olmadığını düşündüğüm için şasi, jantlar ve lastiklerin yanı sıra süspansiyon elemanları ve frenlerde yalnızca bazı uyarlamalar yapmaya karar verdim. R 18’i uzun mesafe yolculuklarında, efsanevi boxer motorun verdiği hissin keyfini çıkararak kullanabilmek istiyordum. Sürüş sırasında deneyimlediğim bu iki R 18 karakter özelliğini korumak benim için son derece önemliydi. Motosiklet, muhteşem motoru sayesinde agresif ve bitmek tükenmek bilmeyen bir güç sunuyor, aynı zamanda oldukça dingin bir karaktere de sahip. Tıpkı Almanların R 18’i tanımlarken kullandığı “balina” sözcüğü gibi, bu motosiklet benim için tam bir “Sports Endurancer” modeli.”
“Sports Endurancer” kavramı, Kimura’nın R 18 “The Wal” versiyonunda kendini açıkça belli ediyor. Bu tarz, orijinaline kıyasla daha büyük ve tamamen farklı şekilde tasarlanan yakıt deposu, uzatılıp uyumlu bir şekilde yuvarlatılan sele tümseği ve yarı kabuk şekilli karenaj ile sağlanıyor.
Yarı kabuk şekilli karenajda asimetrik olarak yerleştirilmiş ve neredeyse bir çift gözü andıran iki far bulunuyor. Bu farlara, hemen altlarında yer alan ve “bir dizi dişi” andıran öğelerle bir bütün olarak baktığınızda, biraz da hayal gücünüzün yardımıyla Kimura’nın R 18 versiyonunun gerçekten de bir balinaya benzediğini görebiliyorsunuz. Renk teması ve dokulu bir yapıya sahip boya işçiliği, “The Wal” temasını mükemmel şekilde tamamlıyor. Kısacası, R 18 “The Wal” için ilhamını güçlü, etkileyici ve aynı zamanda iyi huylu bir hayvandan alan bir motosiklet tanımını kullanabiliriz.
Çalışmasının sonuçlarından oldukça memnun olan Kimura, motosikletle ilgili olarak şu açıklamalarda bulunuyor: “R 18 versiyonum ile ilgili olarak beni en çok memnun eden şey, motosikletin tarzını ve oturma pozisyonunu orijinal R 18’in mükemmel işlevselliğine zarar vermeden değiştirebilmem oldu. Aynı zamanda, oturma pozisyonunda yaptığım değişiklik ve eklediğim stil dokunuşları BMW Heritage yorumumun en zorlayıcı yönleriydi. Ayrıca, bilgisayar temelli sistemler ve yoğun olarak kullanılan kablolar benim için oldukça yeni bir deneyimdi ve bu bakımdan pek çok şey öğrendim.”
• Gidonlar, 8 inç daha dar ve 6 inç daha alçak olacak şekilde konumlandı.
• Yakıt deposunun tasarımı, oturma pozisyonunu arkaya doğru kaydırmak ve uzun yolculuklarda 1 galon daha fazla yakıt kapasitesi sağlamak üzere uzatıldı.
• Daha fazla alt destek sağlayan spor sele minderi Kimura tarafından tasarlanıp Japon BACKDROP Leathers tarafından elde üretildi.
• Sele tasarımı, sele minderinden doğal bir akış oluşturarak arka fara doğru yuvarlatılmış şekilde yapıldı.
• Yüksek hızlarda konforlu bir kullanım için yarı kabuk şekilli karenaja yer verildi.
• Yan kapaklar, orijinal şasinin görünümü bozmayacak şekilde tasarlandı.
• Dokulu bir yüzey oluşturmak için önceden dövme işlemi uygulanan bileşenler üzerine bronz toz kaplama formunda özel gövde boyası uygulandı.
• Kimura, gövde üzerindeki çalışmalarını tamamladıktan sonra standart egzoz sisteminin klasik biçimini korumaya karar vererek bu parçayı siyaha boyadı.
Tokyo’da küçük bir perçinleme imalathanesi işleten bir ailede dünyaya gelen Shinya Kimura, çocukluğundan itibaren çelik ve makine yağı kokusu soluyarak, makine sesleri arasında büyüdü. Entomoloji okuyan Kimura, belki de bu nedenden ötürü kendini doğal ortamında hissettiği bir kariyere geçiş yaparak atölyesinde farklı metallerden ürünler imal etmeye başladı.
“Zero Style” motosiklet olarak adlandırılan kavramın öncülüğünü yapan Kimura, 1992 yılında Japonya’da kurduğu Zero Engineering adlı firma ile özel yapım kariyerine başladı. 1990’ların başlarından itibaren uluslararası arenada adından söz ettirdi.
Kendine ilham verecek yeni fikirler arayan Kimura, California’nın Azusa kasabasına taşınarak 2006 yılında Chabott Engineering adını verdiği bağımsız firmasını kurdu. Günümüz motosiklet dünyasının aranan isimlerinden olan özel yapım ustası, karşılıklı bir anlayışa sahip olduklarını hissettiği müşteriler için zaman baskısı olmadan yılda yalnızca birkaç adet motosiklet tasarlıyor. Japon usta, kendini tanımlarken motivasyon kaynağının “Dünyadaki tüm motosikletlere karşı duyduğu tutku” olduğunu söylüyor. “The Wal” projesinde çalışırken her gün motive edici yeni şeyler keşfeden Kimura, geriye baktığında bu süreci şu sözlerle özetliyor: “BMW Motorrad’a ve beni bu projede destekleyen herkese minnet duyuyorum. Benim için oldukça değerli ve anlamlı bir deneyimdi.”
Yasal uyarı.
Gösterilen araçlara modifikasyon uygulanmış ve bu araçlarda üretimi, dağıtımı veya testleri BMW tarafından yapılmayan üçüncü taraf aksesuarlar ve/veya özel parçalar kullanılmış olabilir. BMW, (gösterilen aksesuarların montajı, özellikleri ve kullanımı dahil olmak üzere) modifikasyonlara ilişkin herhangi bir yükümlülük kabul etmemektedir. NOT: Seri üretim araçlarında yapılan modifikasyonlar (üçüncü taraf ve özel üretim parçaları montajı ve kullanımı dahil olmak üzere) sürüş karakteristiklerine zarar verebilir! Araçlarımızın modifiye edilmiş versiyonlarını kullanmanız durumunda doğacak tüm riskler sizin sorumluluğunuzdadır.