BMW MOTORRAD VISION AMBY.
14.09.2021
Bisiklet ve motosiklet arasında tamamen yeni bir konsept sunan BMW Motorrad Vision AMBY, şehir içinde geleceğin yenilikçi ulaşımı için yepyeni bir model sunuyor.
Bisiklet ve motosiklet arasında tamamen yeni bir konsept sunan BMW Motorrad Vision AMBY, şehir içinde geleceğin yenilikçi ulaşımı için yepyeni olasılıklardan yararlanıyor. Model, Münih’te düzenlenecek IAA Mobility 2021 fuarında BMW Group’un şehir içi bireysel mobilite vizyonunu sergilemek için kullanacağı beş farklı konsept araç arasında yer alıyor.
Elektrikli mobilite, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ortak çatısı altında toplanan bu beş öncü konsept, oldukça çeşitli mobilite ihtiyaçlarını kapsamlı bir şekilde karşılayan çok yönlü ve sürdürülebilir şekilde tasarlanmış iki ve dört tekerlekli modellerden oluşan bir ürün yelpazesi sunuyor.
BMW Motorrad Vision AMBY ve BMW i Vision AMBY.
BMW Motorrad Vision AMBY ve BMW i Vision AMBY.
AMBY, “Adaptif Mobilite” anlamına geliyor. BMW Motorrad Vision AMBY ve BMW i Vision AMBY, şehir içinde iki tekerlekli adaptif mobilite fikrinin temelini farklı yönleriyle yorumluyor. Her iki araç da farklı yol türleri için üç hız seviyesi ile elektrikli olarak sunuluyor. Tahrik sistemi bisiklet yollarında 25 km/saate, şehir içi yollarda 45 km/saate ve çok şeritli yollar ile şehir dışı yollarda ise 60 km/saate kadar azami hıza olanak tanıyor. Bununla birlikte, daha yüksek hızlarda yolculuk edebilmek için kask, sigortalı plaka ve bir sürücü belgesi gerekiyor. Yüksek hızlı bir elektrikli bisiklet olan BMW i Vision AMBY, elektrikli tahrikten yardım almak için sürekli pedal çevirmeyi gerektirirken BMW Motorrad Vision AMBY gaz kolu aracılığıyla hızlanıyor ve tipik bir motosiklette olduğu gibi pedallar yerine ayak dayama bölümleri ile sunuluyor.
Sürücünün kullanabileceği modlar, ilgili AMBY Vision aracına bağlanan akıllı telefondaki uygulamada depolanıyor.
Yolu algılayarak azami hızın otomatik olarak ayarlanmasını sağlayan coğrafi sınırlandırma teknolojisinin yanı sıra hız seviyesi manuel olarak da seçilebiliyor. Modüler hız konseptine sahip bu tip bir araç için şu anda yasal bir dayanak bulunmadığından, Vision AMBY araçlarının arkasındaki fikir, bu tür bir düzenlemeye imkan verecek bir mevzuatın hayata geçirilmesini teşvik etmek. Bu sayede BMW Group, gelecekte büyük şehirlerde mobilite seçenekleri sağlama konusunda adımlar atmaya devam edeceğini gösteriyor ve yenilikçi çözümler sunuyor.
Heyecan verici iki tekerlekli mobilite için yeni kriterler.
Heyecan verici iki tekerlekli mobilite için yeni kriterler.
BMW Motorrad Tasarım Başkanı Edgar Heinrich, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “BMW Motorrad Vision AMBY, bizi yeni bir noktaya taşıyor. Odak noktamızı kullanıcıların davranışları oluşturuyor. Bu bakımdan kendimize müşterilerin gelecekte nasıl yolculuk etmek isteyeceklerini sormamız gerekiyor. Müşteriler araçlarının neleri yapabilmesini bekleyecekler? Tasarım fikrinin başlangıç noktası tam olarak buydu. Amacımız, şehir içinde maksimum özgürlük sunan akıllı mobilite için son derece heyecan verici bir araç geliştirmekti. BMW Motorrad Vision AMBY, gerçekten de müşterilerimize şehir hayatını tamamen yeni bir şekilde deneyimleme, mesafeleri daha esnek şekilde kat etme ve kimi zaman da şehirden “kaçma” fırsatı sunuyor. BMW Motorrad, aynı zamanda şehirler için öngördüğü elektrikli ulaşım stratejisinin izinden istikrarlı bir şekilde gitmeye devam ediyor. Tüm bunlar, BMW Motorrad dünyasında aynı zamanda maksimum sürüş keyfi vaat eden büyüleyici bir yenilik anlamına geliyor.”
BMW Motorrad genlerini taşıyan bir tasarım.
BMW Motorrad genlerini taşıyan bir tasarım.
Görsel olarak bir bisiklete benzese de özünde bir motosiklet olan BMW Motorrad Vision AMBY, farklılığıyla günümüzdeki tüm kategorilere meydan okuyor. İnce oranlarıyla sağlamlık ve macera vaat ederken tasarımıyla bir BMW Enduro motosikletin hemen fark edilen iddialı stilini ve konseptini yansıtıyor. Daha ince bir lastiğe sahip 26 inçlik ön tekerlekte ve daha yuvarlatılmış bir lastiğin kullanıldığı 24 inçlik arka tekerlekte bulunan büyük dişler, BMW Motorrad Vision AMBY’nin her türlü yolculuğa çıkma konusundaki isteğini ve kapasitesini açıkça gösteriyor. Sağlam bir şekilde entegre edilmiş 830 mm yüksekliğindeki sele, tıpkı sabit ayak dayamalar gibi tipik bir motosiklet özelliği olarak öne çıkıyor.
Sele, aynı zamanda düz ve yukarı doğru yükselen üst şasi bölümünde bir tasarım öğesi olarak öne çıkarak çarpıcı bir siluet oluşturuyor. Bu tasarım, e-bisiklet ve motosiklet dünyası arasında bir bağlantı kuran BMW Motorrad için tamamen yeni ve heyecan verici bir görünüm yaratıyor.
Büyük enerji depolama ünitesi ve tahrik ünitesi, şasinin merkezinde koyu renkli bir blok oluşturuyor.
Ön tekerlekteki büyük boyutlu bisiklet çatalında yer alan koruyucular ön bölümün tamamına daha büyük ve güçlü bir görünüm kazandırıyor. İmza niteliğindeki U biçimli BMW Motorrad lambasına sahip küçük bir farın yanı sıra arkada stop lambası görevi gören iki LED öğesi konseptin kökenine açık bir şekilde atıfta bulunuyor. Öne çıkan bir başka BMW Motorrad özelliği ise BMW Motorrad Vision AMBY’nin tıpkı bir motosiklette olduğu gibi gidonlar aracılığıyla hızlandırılması.
Toplam ağırlığı yalnızca 65 kg olan BMW Motorrad Vision AMBY, diğer motosikletlerden önemli ölçüde daha hafif olması sayesinde mükemmel manevra kabiliyeti ve çeviklik sunuyor.
Derinlik ve alışılmışın dışında detaylar içeren bir renk ve malzeme konsepti.
Derinlik ve alışılmışın dışında detaylar içeren bir renk ve malzeme konsepti.
Geleneksel bir içten yanmalı motorla karşılaştırıldığında, BMW Motorrad Vision AMBY’nin elektrikli tahrik konseptinde mekanik öğelerin çok azının görünür olduğu göze çarpıyor.
Bu, modelin teknik merkezinin bilinçli olarak gizlendiği ve makineleri andıran çarpıcı bir tarzda sunulduğu anlamına geliyor. Bu stil, geleneksel koyu renk teması ve beyaz vurguların çok ötesine geçen, oldukça ayrıntılı bir renk ve malzeme konseptini ön plana çıkarıyor.
BMW Motorrad Vision AMBY, dünya prömiyeri 2021 IAA Mobility Fuarında yapılacak diğer iki konsept araç, BMW i Vision Circular ve BMW i Vision AMBY ile malzeme kullanımı açısından benzerlik taşıyor. Enerji depolama ünitesinde kullanılan ve “yüzer gri polimerler” olarak adlandırılan kaplama malzemesi, BMW i Vision Circular’ın tamponunda da kullanılıyor. Geri dönüştürülmüş plastikten üretilen malzeme, ürün yaşam döngüsünün sonunda malzeme döngüsüne geri kazandırılabiliyor. Aynı zamanda otomobilin koltuğunda kullanılan malzeme de BMW i Vision AMBY’nin selesinde ve BMW i Vision Circular’ın lastiklerinde karşımıza çıkıyor. Geri dönüştürülmüş plastik granülden üretilen ve büyüleyici bir “terrazzo” görünümüne sahip bu malzeme, birden fazla malzemenin yeni bir biçim ve işlev verilerek nasıl tekrar kullanıma kazandırılabileceğini gösteriyor.
Yan bölümlerdeki asimetrik tasarım.
Yan bölümlerdeki asimetrik tasarım.
BMW Motorrad Vision AMBY’nin sıra dışı ve kendinden emin karakterine uygun olarak, aracın iki tarafında da özellikle dikkat çekici bir tasarım göze çarpıyor. Her iki tarafta da açık renkli tahrik ünitesinin üst kısmında yer alan beyaz “AMBY” yazısı dikkat çekiyor. Enerji depolama ünitesinin üzerindeki kaplamanın üst bölümünde yer alan bu şık grafik, aynı zamanda çarpıcı bir ifade yaratıyor. Sol taraftaki yazı canlı renklerle parıldayan kabartmalı gölge efektiyle daha fazla görsel derinlik kazanırken bu efekt sağ taraftaki yazıda bilinçli olarak kullanılmıyor. Enerji depolama ünitesinin altında bulunan parıltılı iki renk efekti görsel vurguyu güçlendiriyor.
Sağ tarafta aracın silüetinde kendini gösteren turkuaz mavisi renkteki üç küçük boru, BMW Motorrad Vision AMBY’nin kalbindeki elektrikli yaklaşımı ön plana çıkarıyor. Bunun hemen yanı başında, BMW Motorrad Başkanı Markus Schramm’ın şu sözleri yer alıyor: “Elektrikli mobilite, motosiklet tasarımının geleceği için son derece önemli olacak. Özellikle şehir içi ulaşım alanında, elektrikli yapıya odaklanan çok sayıda yeni ürün sunmayı planlıyoruz. Yalnızca klasik scooter modellerinden değil, modern ve heyecan verici alternatif ürünlerden bahsediyorum. İki tekerlekli elektrikli mobilitenin gerçekten keyif verici ve maceracı olması gerekiyor ve BMW kararlı bir şekilde bu anlayışa uygun ürünler geliştirmeye devam ediyor.”
Yakından bakıldığında, Technoid piksel yazı tipi ile klasik yazı tipi arasında kurulan etkileşim, tasarım öğeleri söz konusu olduğunda detaylara gösterilen büyük özeni yansıtıyor. Bu tasarım öğeleri bir araya gelerek Vision aracının geçmiş ile gelecek arasında bir bağ kurmasını sağlıyor. Aracın sağ tarafındaki koordinatlar, BMW Motorrad Vision AMBY’nin tasarlandığı Münih’teki BMW Motorrad Tasarım Stüdyosuna atıfta bulunuyor. Karşı tarafta Mors alfabesi ile yazılan “AMBY” sözcüğünde geleneksel yaklaşımdan farklı olarak noktalar yerine kısa çizgiler kullanılıyor. Titizlikle tasarlanmış tüm bu detayların mükemmel etkileşimi, benzersiz bir görünüm ve son derece modern bir stil anlayışı yaratıyor.
Anahtar yerine akıllı telefon.
Anahtar yerine akıllı telefon.
Özel olarak geliştirilen uygulama, kullanıcının BMW Motorrad Vision AMBY’i sürüş için etkinleştirmesine, kayıtlı sürücü ehliyet sınıflarını okumasına ve gerektiğinde uygun sigorta kapsamından yararlanmasına olanak sağlıyor. Bu sayede uygulama, klasik anahtar işlevini yerine getirirken aynı zamanda akıllı telefon tarafından sağlanan Face ID yüz tanıma özelliği gibi geleneksel kimlik tanıma seçeneklerinin kullanılmasına olanak veriyor. Tıpkı BMW Uygulamasında olduğu gibi uygulamada temel fonksiyonlar ve durum sorguları (ör. mevcut şarj durumu) kullanılabiliyor. Kablosuz güncellemeler yoluyla müşteriler için uygulama yazılımına yönelik daha fazla geliştirme ve ayar istenildiği anda sağlanabiliyor.
Vision aracının üzerinde gösterilen akıllı telefon, endüktif şarj özelliği sayesinde sürücünün alt görüş alanındaki manyetik tutucu üzerinde şarj ediliyor. Bu bağlantı seçenekleri, hırsızlığa karşı koruma ve serbest şekilde programlanabilen immobilizerin temel fonksiyonlar olarak sunulmasına da olanak sağlıyor.
Bu sayede, “BMW Motorrad Vision AMBY’im nerede?” sorusunun yanıtına akıllı telefonunuzdan kolayca ulaşmak mümkün hale geliyor.
Kilit teknoloji olarak coğrafi sınırlama.
Kilit teknoloji olarak coğrafi sınırlama.
Ayrıntılı HERE harita hizmetiyle birleştirilen coğrafi sınırlama teknolojisi, hız seviyelerinin (25/45/60 km/sa) ve buna uygun olarak sigorta kapsamının otomatik olarak ayarlanması için gerekli parametreleri sağlayabiliyor. Böylece, sürüş modunu kendi kendinize seçmeye gerek kalmıyor. Bu teknoloji, aracın o sırada kullanılan yol tipini (bisiklet yolu veya yavaş trafik alanı) algılamasına olanak tanıyarak izin verilen maksimum hızı otomatik olarak ayarlamasını sağlıyor. Bu yönüyle BMW Motorrad Vision AMBY, elektrikli hızlı bisiklet benzeri bir araçtan ziyade motosikletten ilham alınarak tasarlanan bir araca dönüşüyor. Kullanıcının modu geçersiz kılmasına izin verilmiyor. Yenilikçi bir ekran yüzeyi şeklinde görüntülenen plaka sayesinde, herhangi bir anda seçilen mod diğer yol kullanıcıları tarafından kolaylıkla tanınabiliyor ve okunabiliyor.
BMW Motorrad Vision AMBY için ek teknolojik yenilikler de düşünülebilir. Örneğin, optimize edilmiş bir ABS sistemi, otomatik uzun huzme işlevi, bir fren ışığı asistanı veya gündüz farları aracın güvenliğini daha da üst düzeye taşıyabilir. BMW motosikletlerde günümüzde opsiyonel olarak sunulan lastik basıncı izleme sisteminin bir benzeri de düşünülebilir. Son olarak, arkadan yaklaşan bir araç olduğunda uygulamada görsel ve sesli uyarı sağlamak üzere 140 metreye kadar menzil sunan bir mesafe radarı da potansiyel güvenlik özelliklerine eklenebilir.
BMW Motorrad Vision AMBY, gelecekte modern şehir içi ulaşımın nasıl olabileceğinin detaylı bir resmini çiziyor. Aracın, geleceğe odaklı şehir içi ulaşım hakkında ileriye dönük tartışmalara yön verecek örnek bir model olması planlanıyor.
BMW Motorrad Vision AMBY verileri.
Akü: Belirtilmemiş
Çıkış gücü: Belirtilmemiş
Mod 1 hız: 25 km/saate kadar
Mod 2 hız: 45 km/saate kadar
Azami hız: 60 km/saate kadar
Menzil: Yaklaşık 110 km (WMTC’ye göre ortalama)
Jantlar: Önde 26 inç ve arkada 24 inç çivi kollu jantlar
Sele yüksekliği: 830 mm
Boş ağırlık: Yaklaşık 65 kg