BMW MOTORRAD, R 18 MAGNIFICA’YI SUNAR.
27.04.2022
Monako'da gerçekleştirilen özel Top Marques fuarı Radikal Chopper'a ait yeni BMW R 18 özel yapım projesinin tanıtımı için kusursuz bir sahne oluşturdu.
Lüks, ustalık ve kullanılan zarif malzemelerin benzersiz ve büyüleyici bir motosiklette bir araya getirildiği ve Alman maxi cruiser aracın büyük oranda yeniden yorumu olan R 18 Magnifica, Monako fuarının 8 Haziran'daki prömiyerinde görücüye çıktı. Officine Riunite Milanesi tarafından ısmarlanan bu projenin geliştirilmesi Radikal Chopper'dan Andrea Radaelli'nin dehasına ve sanatına emanet edildi; bu mutlu birlikteliği sağlayan ilk ortak proje Radikal Design'ın ortaya çıkmasını sağladı.
BMW R 18 Magnifica.
Diğer özel yapım motosikletlerden oldukça farklı görünüme sahip BMW R 18 Magnifica pirinç, alüminyum ve ahşap gibi özel malzemeler kullanılarak elde üretildi. BMW R 18'i temel alan özel yapım bir motosiklet üretme fikri Officine Riunite Milanesi'nin sahibi ve hayatı boyunca bir motosiklet tutkunu olmuş Raffaello Polchi'nin fikriydi. Ancak sektörde adı iyi bilinen ve BMW R 1100 S modeli temel alınarak delice bir detaycılıkla özel üretilen Ad Maiora ile 2020'de MBE Ödülünü kazanan Radikal Chopper'dan Andrea Radaelli projeyi ve işçiliği üstlendi. Radikal Chopper motosikletlerinin yapımında izlenen yaklaşım son derece radikal ve R 18 Magnifica tasarımı da bundan nasibini aldı. Andrea yaklaşımını şöyle açıklıyor: "motosiklet benim benim yaratımım olmalı, zaten belirlenmiş ve başkaları tarafından çok iyi şekilde uygulanmış bir tasarımı kurcalamak ve üzerinde değişiklik yapmaktan hoşlanmıyorum." BMW R 18 Magnifica'nın tasarımına ilham veren 1920, 30 ve 40'ların vintage motosikletleri ve özellikle de BMW R 37, "bugün bile birçok modern motosikletin taklit edemediği inanılmaz bir büyüye sahip".
Özellikle elcikler gibi belirli detaylar için kullanılan ahşap malzeme geçmişin motosikletlerini güçlü bir biçimde hatırlatıyor. Bu 1940'ların ahşap direksiyona sahip BMW otomobillerini de çağrıştırıyor. Malzemenin kullanımı aynı zamanda motosiklet üzerine "canlı" bir şey yerleştirme arzusunu da karşılıyor. Üstelik ahşap R 18 Magnifica'nın tasarımıyla da tutarlı bir uyuma sahip, özel yapım motosiklete şık, retro ve aynı zamanda modern bir etki kazandırıyor.
Zarif malzemelerle elde üretildi.
Motosikletin başlangıç noktası olarak CAD çizimleri veya bilgisayar modellemeleri yerine bir taslak çizimi kullanıldı, geriye kalan kısmı ise Andrea Radaelli'nin yaratıcı zihnine teslim edildi. R 18 en başta seri üretim için gerekli öğelerin hiçbiri olmadan düşünüldü ve ardından uyumlu bir görsel mantık elde etmek amacıyla motosikletin ön ve arka oranlarına sadık kalınarak yeniden gözden geçirildi. R 18'in üzerindeki hiçbir şey satın alınmadı, her şey (veya neredeyse her şey) özenle düşünüldü ve elde üretildi. Bunun istisnası olan jantlar ham demirden, sayısal olarak kontrol edilebilen makinelerde işlendi fakat yine Radikal Chopper tasarımına sadık kalındı. Yenilikçi fren diskleri ve kaliperleri bile özel olarak yaratıldı. Kuyruk ve sele havada yüzüyormuş hissini vermek amacıyla tek parça süspansiyona sahip olarak tasarlandı. Motosikletin arka bölümünde ise ortasında motosiklete mücevhere benzer bir görünüm kazandıran parlatılmış paslanmaz çelik yer alan maun kullanıldı. Çatallar orijinalleriyle aynı eğime sahip ancak görünümleri vintage motosikletleri anımsatırken iç kısımları ise tamamen modern ve ham demir parçalardan üretilmiş. Elektrik sistemi değiştirilmeyen ve boyutlar, jantlar ve lastiklerde orijinaline sadık kalınan motosiklet çalışmaya hazır ve kusursuz şekilde hizmet verebilir durumda. Motosiklet retro görünüme sahip olsa da ardında yaklaşık 100 kg hafifletilmiş, teknolojik açıdan modern bir motosiklet yatıyor. BMW R 18 Magnifica'nın ağırlığı ise orijinal modelin 345 kg ağırlığıyla karşılaştırıldığında yaklaşık 250-260 kg.
R 18 Magnifica'nın video sunumuna bağlantı:
Yasal uyarı.
Gösterilen araçlara modifikasyon uygulanmış ve bu araçlarda üretimi, dağıtımı veya testleri BMW tarafından yapılmayan üçüncü taraf aksesuarlar ve/veya özel parçalar kullanılmış olabilir. BMW, (gösterilen aksesuarların montajı, özellikleri ve kullanımı dahil olmak üzere) modifikasyonlara ilişkin herhangi bir yükümlülük kabul etmemektedir. NOT: Seri üretim araçlarında yapılan modifikasyonlar (üçüncü taraf ve özel üretim parçaları montajı ve kullanımı dahil olmak üzere) sürüş karakteristiklerine zarar verebilir! Araçlarımızın modifiye edilmiş versiyonlarını kullanmanız durumunda doğacak tüm riskler sizin sorumluluğunuzdadır.