BMW Motorrad, R 18 IRON ANNIE’yi sunar.
01.03.2023
1930'ların ticari uçuşlarda ve taşımacılıkta kullanılan efsanevi üç motorlu uçağı yaşlı "Ju Teyze" olarak bilinen Junkers Ju 52, hala birçok kişinin hafızasında. 1936 yılından gri/siyah Lufthansa renklerinde, D-AQUI uçak kayıt koduna sahip Ju 52 dünya genelinde üne kavuşmuştu. 1970'ten 1984'e kadar N52JU Amerikan uçak koduyla ABD'de hizmet verdiği sürede o zamanki sahibi Martin Caidin tarafından kısaca "IRON ANNIE" adıyla vaftiz edilmişti.
Modelin tasarımında örneğin eski kokpit göstergelerini hatırlatmak amacıyla bir hız sayacının kadranı yakıt deposuna entegre edildi veya birçok uçakta rastlanabilecek hızlı çözülebilir bağlantılara sahip erişim panelleri kullanıldı. Elbette Ju 52'nin karakteristik oluklu alüminyum dış kaplamalarını da ödünç almak şarttı. Aynı zamanda selenin bir binici selesini anımsatması gerekliydi ve elbette gövde renkleri olarak yalnızca gri ve siyah "IRON ANNIE" renkleri kullanılacaktı.
Özel yapım projesinin başlangıç noktasını bir BMW R 18 First Edition oluşturdu. İlk olarak motor söküldü ve siyaha boyandı. Tüm krom parçalar siyaha boyandı ve çatal destekleri de DLC (Elmasa Benzer Karbon) formunda bir siyah kaplamaya kavuştu.
Kokpit kaplaması aerodinamik biçimin öne çıkarılabilmesi için mümkün olduğu kadar dar ve düz olacak şekilde geri çekildi. 7 cm daha kısa çatal ve yüksekliği ayarlanabilir Wilbers amortisör motosikletin zemine yakın duruşunu vurguluyordu. VTR Motorrad & VTR Customs şirketinin Sahibi ve Genel Müdürü Daniel Weidmann şunları söylüyor, "Motosikleti daha küçük görünmesi ve iki tekerlek arasında daha fazla işlenmiş bir görünüme sahip olması için Kineo tarafından üretilen büyük 18 ve 21 inç jantlar kullandık."
Bir başka teknik özellik de Magura tarafından üretilen yarış tipinde HC3 pompalarının standart R 18 fren ve debriyaj bağlantılarının yerine kullanılmasıydı. Özel olarak uyarlanan hız göstergesinin kadranı da saat üreticisi Zeitzone Zurich tarafından elde yapıldı.
R 18 IRON ANNIE yol onayı da alacak ve Cenevre Gölündeki yeni evinde hiç şüphesiz dikkatleri üzerinde toplayacak. Ve müşteriye söz verildiği gibi benzersiz bir model olarak kalacak.
- Temel model: BMW R 18 First Edition.
- Sac metal parçalar: Yakıt deposu, arka, yan paneller, kokpit, çamurluk Alüminyumdan VTR Customs tarafından elde üretildi.
- Çatal: Kısaltıldı ve destekler DLC kaplandı.
- Amortisör: Wilbers, yüksekliği ayarlanabilir.
- Jantlar: Kineo ön 3,5 x 21 inç, arka 6 x18 inç.
- Lastikler: Avon Cobra, 120/70-21 ve 200/55-18.
- Gidonlar: ABM Vario Clip.
- Hız göstergesi: Zeitzone Zürich tarafından özel yapım.
- Fren/debriyaj pompası: Magura HC3.
- Sele: VTR Customs ve Yves Knobel Saddlery.
- Egzoz sistemi: Walzwerk.
- Plaka tutucu: Berham Customs.
- Sinyal lambaları ve stop lambaları: Kellermann Atto.
- Far: HIGHSIDER.
- Renk: VTR Customs & Freuler AG, Benken.