BMW MOTORRAD R 18 DRAGSTER’I SUNAR.

Ünlü tasarımcı Roland Sands yeni BMW R 18 modelini temel alan ve kendi yorumunu taşıyan özel yapım motosikleti görücüye çıkarıyor.

14.08.2020

Ünlü özel yapım motosiklet tasarımcısı Roland Sands, ikonik ve devasa boxer motora sahip bir düz yol dragster motosikleti yaratmak üzere BMW R 18’i sadeleştirdi. Sonuç olarak R 18 Dragster ortaya çıktı. Roland ve ekibi bu süreçte yaratıcılıklarını dizginlemeden, etkileyici 2 silindirli Big Boxer motor etrafında benzersiz bir ustalık eseri yarattı.

Roland Sands’in kişisel öyküsü, bu motosiklet üzerinde yaptığı çalışmaya ilham kaynağı oluşturmuş. Tasarımcı şöyle açıklıyor: “Merkezde, dikkat çekici bir konumda bulunan motor bana güçlü spor otomobilleri çağrıştırdı. Ailemin hız konusuna her zaman ilgisi vardı ve babam bir drag yarışçısıydı. Bu yüzden motosikleti en temel parçalarına indirgeyerek düz bir yolda hızla ilerleyecek şekilde tasarladım.” 

+ Devamını okuyun

Yeni BMW R 18; kökleri geçmişte olan bir cruiser.

Yeni BMW R 18; kökleri geçmişte olan bir cruiser.

BMW Motorrad Nisan 2020’de Yeni R 18 ile cruiser segmentinin ilk seri üretim motosikletini piyasaya sundu. Kendinden önceki hiçbir BMW motosikletine benzemeyen bu model, teknik ve tasarım stili açısından tamamen tarihi BMW motosiklet geleneğini yansıtıyor. BMW R 5 gibi ünlü modellerden ilham alınarak tasarlanan modelde tasarım odağı motosikletin temel özelliklerine yöneltildi. Saf, gösterişsiz teknoloji ve boxer motor, sürüş keyfinin merkezini oluşturuyor. “Big Boxer”, BMW Motorrad’ın 1923’te ilk üretime başladığı zamandan bu yana sunduğu ilham verici sürüş özelliğine sahip hava soğutmalı boxer motor geleneğini sürdürüyor.

+ Devamını okuyun

Roland Sands’in tasarım süreci.

Roland Sands’in tasarım süreci.

Roland Sands işe her zaman fikirlerini kağıt üzerine çizerek başlıyor. Bu sayede temel şekli belirliyor ve motosikletin duruşu ve geometrisinin nasıl görünebileceği hakkında bir fikir sahibi oluyor. Roland konuyla ilgili şunu söylüyor: “Sonunda taslağı hayata geçirdiğimizde gerçek sihir ortaya çıkıyor.”

Yeni R 18, kişiselleştirilebilir tasarımı en çok destekleyen motosikletler arasında üst sıralarda yer alıyor. Kolayca çıkarılabilen arka şasi ve sökülmesi kolay renkli parça seti ile donatılan model, müşteriye yeni R 18 motosikletin arka kısmını kişisel tercihlerine göre kolaylıkla dönüştürebilme olanağı sunuyor. Ek olarak gövde rengini de kişisel zevkinize uygun şekilde değiştirebiliyorsunuz. Roland bunu şöyle anlatıyor: “Nitrojen oksidi yerleştirirken, seri üretim egzozu sökerken ve hava girişini belirgin bir biçimde değiştirirken halletmek zorunda olduğumuz en zorlu iş kesinlikle elektronik sistemlerdi. Bir miktar deneme yanılma gerektirdi, ancak sonunda hallettik! Ortaya çıkan son ürün, çok etkileyici ve BMW Motorrad’dan beklenebileceği gibi üst düzeyde işçiliğe sahip” .

+ Devamını okuyun

Roland Sands’in ekibi R 18 Dragster için seri üretim R 18’in boyun geometrisini korudu, motosikletin arka kısmını söktü ve modeli bir drag yarışçısına dönüştürdü. Ayrıca ön ve arka çamurluk modifiye edilen şasiyle uyum sağlayacak şekilde değiştirildi. Tüm özel üretim süreci üç buçuk ay sürdü. Motosiklet son montaj işlemleri için atölyeye gitti ve ardından drag pistinde bir gün geçirdi.

Roland, “Her motosiklet yapım, özel malzemeler ya da parçaya bağlı olarak farklı kaynaklara gerek duyar.” diyor,  “200’ün üzerinde motosiklet ürettikten sonra bile her yeni motosiklet konsepti, bir miktar öğrenme süreci gerektiriyor. Her zaman, ürettiğimiz motosikletin tipini anlamaya çalışıyoruz; ürünü orijinal ve işlevsel kılmanın anahtarı da bu.”

+ Devamını okuyun

Roland Sands, R 18 Dragster özel yapım motosikletin yanı sıra R 18 Cruiser modelinin lansmanı için alüminyumdan işlenmiş parçalardan oluşan “Machined” ve “2-Tone-Black” adlı iki farklı tasarım koleksiyonu da yarattı. “Machined” ve “2-Tone-Black” donanım yelpazelerinde standart boyutlardan farklı boyutlarda ön ve arka jantlar yer alıyor. Buna ek olarak özel işlenmiş parçalardan oluşan donanım yelpazesinde hız göstergesi muhafazaları, gidon kelepçeleri, yükselticiler, gidon elcikleri, kollar ve aynaların yanı sıra motor muhafazası kaplama öğeleri, dolum kapakları, giriş susturucusu kapakları ve daha fazlası da mevcut.

Roland Sands, R 18 Dragster için kolları, jantları, supap kapaklarını, göğüs plakasını, farları ve göstergeleri özelleştirmek üzere “2-Tone-Black” işlenmiş parçalar tasarım koleksiyonundan yararlandı. Ön kısım BMW R nineT’den alındı. Hem sele hem de egzoz sıfırdan üretildi.

+ Devamını okuyun

R 18 Dragster özel yapım motosikletin detayları

1.      Şasi drag yarışına uygun olarak arka süspansiyonun sökülmesiyle tamamen modifiye edildi.
2.     Ön ve arka çamurluklar klasik R 18 siluetinin korunması amacıyla sac metal kullanılarak bir miktar modifiye edildi.
3.     Far orijinal R 18 modelinden alındı ve işlenmiş alüminyum parçalardan oluşan tasarım koleksiyonunda bulunan far çerçevesi kullanılarak öne çıkarıldı.
4.     Standart egzoz, alüminyumdan işlenmiş parçalar arasından seçilen egzoz uç parçaları kullanılarak elde üretilen paslanmaz çelik çift megafon sistemiyle değiştirildi.
5.     Hidrolik ön fren ve debriyaj ana silindirleri ise Roland Sands Design’a ait.
6.     Depo orijinal R 18 modelinden alındı.
7.     İki renkli metalik mavi gövde rengi, Roland ile uzun süredir birlikte çalışan Chris Wood tarafından çizilen klasik beyaz BMW çizgilerini taşıyor.
8.    Çatal ise BMW R nineT’den alındı.
9.     Ön fren sistemi BMW S 1000 RR Superbike modelinden alındı.
10. Saddlemen tarafından yapılan RSD özel üretim sele ise sıfırdan oluşturuldu. 

+ Devamını okuyun

Roland Sands: Tasarımların ardındaki adam

Roland Sands: Tasarımların ardındaki adam

Roland Sands kendi deyişiyle bir motosiklet üzerinde büyümüş ve motosiklet tutkusunu damarlarında taşıyor. Roland’ın babası özel üretim motosikletler ve parçalar yapan bir drag yarışçısıymış. Bu nedenle Roland büyürken etrafında her zaman havalı motosikletler olmuş. Çok uzun süre geçmeden kendisi de bir dirt bike sürücüsü olmuş ve bu motosikletleri parçalarına ayırıp yeniden yapmaya başlamış. Roland’ın on yıllık bir yarış geçmişi de var.

Roland bugün dünyanın her yerinde müşterisi olan, özel yapım motosikletler ve motosiklet kıyafetleri konusunda dünyaca ünlü bir tasarımcı.

+ Devamını okuyun

Farklı tarzları bir araya getirmesi ve bu süreçte yeni türler ortaya çıkarmasıyla ünlü olan Roland şunları söylüyor: “Muhtemelen en çok bilinen özelliğimiz, yarış estetiği ve işlevselliğini özel yapım tarzıyla bir araya getirmek. Seri üretim makinelerin performansını artırmayı seviyoruz.”

Roland Sands için motosiklet tutkusu basit bir iş değil. Tasarımcı bu konuda şöyle söylüyor: “Birkaç cümleyle anlatmak çok zor. Benim için motosiklet sürmek makineyle bir olmak gibi. Motosikletim benim hayatım, her şeyim, yaptığım iş bu.”

+ Devamını okuyun
spinner