Münih. Motor sporları, tasarım ve elbette BMW Motorrad tutkusu.
BMW Motorrad çalışanlarından oluşan bir grup bu tutkuyu hayata geçirme fırsatını yakaladı. Olağanüstü bir projenin bir parçası olarak Philipp Ludwig proje müdürü, Andreas Martin araç tasarımcısı, Theresa Stukenbrock renk ve grafik tasarımcı ve Paul Summerer ile Thomas Becker prototip üretici görevinde kendi deneyim ve tutkularını benzersiz bir araç yaratmak üzere bir araya getirdi.
Yeni BMW R 1300 R’ın temel stil öğelerini içeren tasarımı bunları bir sprint yarışçısının agresif çizgilerine dönüştürüyor.
BMW R 1300 R’ın deposunun ve kaplamasının karakteristik çizgileri yarış motosikletlerinde görülen tipik monokok gövdeye yansıtılırken, standart bir motosikletin çarpıcı hava paneli “TITAN”ın dinamiklerini artırılmış bir şekilde devam ettiriyor.
Görsel olarak ağırlığın ön tekerleğe doğru kaydırılmasıyla çalıştırılma sırasında dikkatin mümkün olduğu kadar uzun süre asfaltta kalması hedeflendi.
Motosikletin genel olarak oranları, merkezinde yer alan 1300 cc Boxer motor etrafında kompakt bir biçimde tasarlandı. Bu haliyle motosiklet hareketsizken bile sabırla avına doğru atılmayı bekleyen bir kediyi andırıyor.
Çarpıcı görünümü, hareket ifadesini metalik mavi vurgularla tamamlanan moder ve sade bir yorumla elde ederken alt kısımdaki preslenmiş karbon fiberle kontrast yapıyor.
BMW R 1300 R "TITAN"ın geliştirilmesinde uzun süredir BMW Motorrad iş ortağı olan Akrapovic de destek verdi. Bu iş birliği, ekibin bu özel üretim motosikletin güçlü karakterini hem görsel hem de işitsel olarak zenginleştiren detaylı bir titanyum Akrapovic egzoz sistemi tasarlamasını mümkün kıldı. Egzoz iki silindirden çıkarak motorun alt kısmında kısa süreliğine birleşiyor ve hakim bir konumda agresif şekilde yükselen arka bölümün altında Boxer tarzı, çift çıkışla tamamlanıyor.
Yeni BMW R 1300 R, asfalt üzerinde alçak bir profile sahip ve uzun salıncak kolunu içeren özel üretim Wilbers şasi tarafından destekleniyor. Şasi, seri üretim motorun performansından hiçbir kayıp olmadan sert şekilde ayarlanıyor.
İki titanyum arka susturucu arasında yer alan ve agresif görünüme sahip nitrojen oksit tüpü bir düğmeye basarak sisteme nitrojen oksit enjekte etmeyi sağlıyor. Bu da sürücüyü ve motosikleti bitiş çizgisine doğru ilave bir güçle itiyor.
Oksijen aktarıcı motora ulaştığında saf güç, şanzıman ve mil tahriki aracılığıyla lastikleri asfalta bastırıyor ve BMW R 1300 R "TITAN"ı ileri doğru hızlandırıyor.
Vitesler hassas bir şekilde yerine otururken, Magura HC3 fren kolu serbest bırakılan enerjiyi bitiş çizgisinde yeniden yakalayarak motosikleti durdurmak üzere yavaşlatıyor.
Ayak dayaması arkaya daha derin uzanarak Philipp’e sprint yarışlarında gereken desteği sunuyor.
BMW R 1300 R "TITAN" özel üretim her detayıyla BMW Motorrad'ın tutku ve hassasiyetini somut hale getiriyor.