BMW MOTORRAD, BMW R20 CONCEPT’İ SUNAR
24.05.2024
Concorso d'Eleganza Villa d'Este’de tanıtılan iki tekerlekli bir sanat eseri.
BMW Motorrad, Como Gölü’nde bulunan Villa d'Este’in kusursuz manzarasının önünde en yeni başyapıtı olan BMW R20 concept’i tanıttı.
Zarifliği ve olağanüstü araçlar için tarihsel önemi açısından son derece ünlü Concorso d'Eleganza Villa d'Este’in bir parçası olarak, BMW Motorrad’ın efsanevi hava-yağ soğutmalı boxer motorunun adeta bir heykel gibi konumlandırıldığı motosiklet etkinliğin merkezinde sergileniyor. Bu motosiklet üst düzey ustalığı kutlarken, en ince detayına kadar rafine, iddialı ve şık tasarımın zirvesini temsil ediyor.
BMW Motorrad Başkanı Markus Flasch konsepti şöyle açıklıyor:
"BMW R20 concept, merkezinde Big Boxer'ın bulunduğu mekanik bir sanat harikası. Bir BMW Motorrad eseri olduğunu belirgin şekilde belli ediyor."
Özgün, üst düzey, şık
BMW 20 concept, BMW Motorrad’ın klasik tasarımına ve heyecan verici mekanik özelliklerle bir araya getirilen kusursuz mühendisliğine özgü nitelikleriyle birlikte günlük tarzda güçlü görünümüyle etkileyici bir motosiklet.
Tamamen yeniden geliştirilen şasi ve krom/molibden çelik borulardan üretilen siyah çift döngülü ana iskelet motosikletin omurgasını oluşturuyor. Arkada 17x6,25 inç siyah renkli disk, jant üzerine takılmış 200/55 boyutunda lastiği, önde siyah renkli tellere sahip 17" spoke jantlar ve 120/70 boyutunda lastiği ile BMW R20 concept geleneksel ve moderni bir araya getiriyor. Modern tasarıma kavuşan modelde krom-molibden üretilmiş BMW Paralever salınım kolu yerine çelikten üretilen bir versiyon kullanılıyor. İki defa frezelenmiş alüminyum arka aks taşıyıcıları da motosikletin mühendislik süreçlerinin ne kadar titizlikle gerçekleştiğini gösteriyor. Çok iyi bilinen R 18 modellerinin öne çıkan görsel özelliklerinden biri olan açıktaki tahrik mili, konsept olarak R 18 modelinden alınmış ve roadster mimarisiyle entegre olması amacıyla kısaltıldı. Süspansiyon öğeleri olarak önde ve arkada tamamen ayarlanabilen Öhlins Blackline bileşenler görev yapıyor. Temel araç geometrisi 62.5° derecelik bir gidon açısının yanı sıra 1.550 mm tekerlek arası mesafeye sahip. ISR tarafından sunulan radyal olarak monte edilmiş fren kaliperleri önde ve arkada hız kesme görevini üstleniyor, fren kaliperi başına önde altı ve arkada dört piston yer alıyor.
Ek olarak 2’li egzoz sistemi uygun ses karakterini sunuyor ve tasarımı kusursuz bir şekilde tamamlıyor.
Bir Big Boxer Roadster olarak BMW R20 concept motosiklet dünyasında yeni standartları belirlerken BMW Motorrad'ın kusursuz mühendislik ve saf motosiklet tutkusuna olan bağlılığını teyit ediyor.
Yaşayan Big Boxer Kültürü
BMW R20 concept modelinin merkezinde artık 2.000 cc hacme sahip hava/yağ soğutmalı Big Boxer motor bulunuyor. Konsept motosiklet için yeni silindir kafası kapakları, yeni bir kayış kapağı ve yağ borularının kısmen gizli şekilde monte edilebilmesi için yeni bir yağ soğutucu geliştirildi.
Öne çıkan bir özellik de yandan bakıldığında göze çarpıyor: Gözler Big Boxer’a özgü o sesi üretmek için açık egzoz sisteminden ve megafon tasarımına sahip egzoz borularından çıkmadan önce açık giriş hunilerinden karbüratör gövdesine ve silindirlere doğru akan havanın yolunu izliyor.
Cesur Bir Tarz
Alüminyum depo yeni bir tasarıma sahip ve 1970’lere ait ilerici “pembeden de sıcak” görünümüyle sunuluyor. BMW R20 concept araç parlatılmış ve anodize alüminyumdan silindir kafası kapakları, kayış kapağı ve hava giriş hunilerinin yanı sıra koyu gri Paralever dikmesi, ayak dayama sistemi ve IRS fren kaliperleriyle bir renk düzenine sahip.
Stop lambası, kapitone siyah Alcantara malzemeyle kaplanan ve kompakt arka bölümüyle dinamik roadster görünümünü vurgulayan tekli seleye kusursuz bir şekilde entegre edilmiş. Modern LED far 3 Boyutlu olarak basılmış alüminyum halka formunda ve entegre gündüz farlarıyla sunuluyor. Ana far, gündüz farını içeren bu halkanın tam ortasında havada süzülüyormuş gibi görünüyor.
Bu detayların her biri konsept motosikletin benzersiz karakterine katkıda bulunuyor ve genel iddiasını vurguluyor:
BMW R20 concept Big Boxer Kültürünü yeni bir seviyeye taşıyor.
BMW Motorrad Tasarım Başkanı Alexander Buckan konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “R20 concept BMW Motorrad genlerinin cesur bir şekilde yeniden yorumu. Modern teknik öğeleri klasik bir roadster tasarımıyla bir araya getiriyor. Büyük boyuta sahip oranları ve minimalist estetiği motosiklete ayırt edilir bir karakter katıyor.”
Gösterilen araçlara modifikasyon uygulanmış ve bu araçlarda üretimi, dağıtımı veya testleri BMW Motorrad tarafından yapılmayan üçüncü taraf aksesuarlar ve/veya özel parçalar kullanılmış olabilir. BMW Motorrad, (gösterilen aksesuarların montajı, özellikleri ve kullanımı dahil olmak üzere) modifikasyonlara ilişkin herhangi bir yükümlülük kabul etmemektedir.